در سالهای اخیر، در بازار خودرو شاهد گرایش مشتریان به سمت خودروهای باکیفیت و گرانتر بودهایم. این روندی که بر تمام برندهای لوکس تأثیر میگذارد، به طور حتم بر خودروهای اسپرت نیز 영향을 میگذارد. در این راستا شرکت مزدا که سالهاست در تلاش است کیفیت خودروهایش را افزایش دهد، به دنبال این است که به جای افزایش قیمت خودروها، ارزش آنها را به استانداردهای جدید برساند.
جان لورت، مدیر پروژه مزدا، در مصاحبهای برای روشن کردن متدهای این شرکت، توضیح داد که برای مزدا، پریمیوم به معنای لوکس نیست. بلکه مزدا در تلاش است تا به جای افزایش قیمت، هر چه بیشتر کیفیت و ارزش خودروهایش را افزایش دهد. این سیاست باعث شده است تا بسیاری از خودروهای مزدا با استانداردهای جدید، ارزانتر از برندهای لوکس شوند.
مزدا در سال ۲۰۲۴ با فروش ۴۲۴،۳۸۲ دستگاه خودرو، رکورد جدیدی در بازار ثبت کرد که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۶.۸ درصدی همراه بود. این تلاش آنها در پرمیوم سازی خودروها، به طور حتم بر جایی که خودروهای اسپرت در آن قرار میگیرند، تأثیر داشته است. در ادامه بازار خودروها، حالا مزدا به دنبال ارتقا کیفیت و ارزش خودروهایش است و بر این اساس در سال ۲۰۲۵ با استراتژی جدید، به موفقیتهای بیشتری میرسد.