عادل پیرمحمدی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اعلام کرد که تمام تلاش تیم مدیریت این شرکت در حال حاضر بر این است که سطح خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو را به سطح انتظارات人民 ایران برسانند.
وی همچنین به واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت که نمایندگیها امین و بخشی از زنجیره ارزش ایران خودرو محسوب میشوند و عملکرد آنان تزلزل مستقیمی در رضایتمندی مشتریان دارد.
پیرمحمدی سپس در مورد چگونگی واگذاری مدیریت به بخش خصوصی، گفت که در مجمع اخیر، هیچ سهامی رد و بدل نشد و مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی واگذار شد. این شرکت توسط یک تیم مدیریتی اداره میشود و هر تصمیمی که گرفته و اجرا میشود، بر اساس رویکردهای جدید و کار تیمی است.
در ادامه، مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به چالشهای پیشرو، از نمایندگیها خواست که در روزهای سخت کنار ایرانخودرو باشند. پیرمحمدی همچنین بر محتلف مشکلات تکوین محصولات اشاره کرد و اعلام کرد که برخی خودروها در مراحل صحهگذاری (ولیدیشن) به درستی طی نشدهاند. با این حال، متون تحریر چنین اعلام میکند که این موارد اصلاح خواهند شد.
پیرمحمدی همچنین از هدفگذاری برای تولید خودروهایی با مصرف سوخت پایین خبر داد و اظهار داشت که این هدفگذاری باید در سالهای گذشته محقق میشد، اما به دلایلی انجام نشد. اکنون برنامهریزی کردهایم تا خودروهایی با مصرف سوخت پایین و کیفیت بالا تولید کنیم. همچنین تولید گیربکس هیبریدی از برنامههای مهمی است که با جدیت دنبال میشود.
مدیرعامل ایران خودرو، توسعه پلتفرم جدید را یکی از اولویتهای شرکت دانست و گفت که از روز اول، توسعه پلتفرم جدید را در دستور کار قراردادیم.
پیرمحمدی همچنین به اصلاح ۳۰ درصدی قیمت محصولات ایرانخودرو در پاییز سال جاری اشاره کرد و توضیح داد که این افزایش قیمت تنها دو هفته دوام آورد و پس از آن، افزایش نرخ ارز و مواد اولیه، آثار اصلاح قیمت را از بین برد. با این افزایش قیمت، به دو تا سه درصد سوددهی رسیدیم، اما این وضعیت پایدار نماند.
وی سپس بر نقش نمایندگیها در برندسازی ایران خودرو تاکید کرد و گفت که شبکه وسیع نمایندگیهای ایران خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بازرسی قبل از تحویل خودروها که قبلا زیر نظر فروش بود، اکنون به معاونت کیفیت واگذار شده است. پیشتر، درصد مغایرتها در خودروها سه درصد بود، اما امروز این عدد به هشت درصد رسیده است و متاسفانه خودروها بدون توجه کافی به دست مشتری میرسیدند، اما اکنون این روند بهبود یافته است.
پیرمحمدی در پایان با اشاره به تعطیلات نوروز، از آمادهسازی زیرساختها برای ارایه خدمات بهتر به مشتریان خبر داد و گفت که برای نوروز امسال، تدارکات خوبی دیده شده است. قطعات یدکی به میزان نیاز فراهم شده و تعداد تعمیرگاههای شبانهروزی افزایش یافته است. اگر خودرویی با مغایرت به دست مشتری برسد، در تعطیلات نوروز به راحتی مشکل آن را رفع خواهیم کرد تا مردم روزهای خوشی را سپری کنند.