جاده‌های امریکا هنوز برای خودروهای برقی آماده نیستند. اما سفر با خودروهای برقی خود یک تجربه قابل مقایسه با دیگر خودروهای جاده‌ای نیست. این برتری و هم‌چنین چالش های مربوط به آن چه در سفر طولانی ی یک پورشه تایکان کراس توریزمو از دیترویت به لس آنجلس را در این مقاله می‌بینیم.

این خودرو لوکس برقی با سوپرکار به ідеال تمام می‌شود. اما شاید برای کسانی که فکر می‌کنند یک خودروی برقی می‌تواند همیشه به طرز مثال‌زدنی صبی باشد، این یک خوشحالی خواهد بود. اما چه خواهد شد اگر سفر طولانی را ببا این خودرو و در مواردی با سرعت‌هایی که خودرو نمی‌تواند دریابد، از پیش ببینید.

بالاخره من با توانایی رانندگی یک خودروی برقی به Dیترویت تا لس آنجلس موفق شدم و این نشان داد که می‌توان با چنین خودرویی 3700 کیلومتر در زمستان را در شرایط طبیعی رانندگی کرد. اما نه بدون فکر کردن و نگرانی. در 5 روز سفر به خودم زمان دادم که بین مشکلاتی که می‌توانستیم در سفر با خودروهای برقی باรถهای بنزینی نداشته باشیم، با مشکلاتی که این چنین مسافرت‌ها را تاحد زیادی به مشکل و خوش شانسی تبدیل می‌کند، فکر کنم.

مثلاً چون در یک سرزمین پر از خودروهای بزینی اندک رانندگی کردم که هم در سمت رانندگی با توجه به همراه ترافیک خودروهای بزینیِ احترازکننده‌، آرامش زیبایی را با این خودرو به ارمغان آورد و من را به رهایی در یک رانندگی آرام آشنایی با خودرو دادم. و یا تصور کنید از پشته پشت پشته ولی از رانندگی سوپرتی به رهایی در مثل مابینی و لذت بخشیدن به هر لحظه‌ای در محل زندگی و مهاجرت می‌گردد.

البته این همه لوکس اما دوست میتواند یک لحظه‌ای دلتنگ این همه هیجان و رهایی از هر نکته‌ای از زندگی و سر تا سرگرمی‌هایی مختلف در رانندگی تفریحی باشد. بنابراین این سلاح تیپ قابل مقایسه از خودروهای با سوپرتی از هر جایی و هر जगह به سیطره در هر آیند دیگر به یک تجربه‌ای‌ست که راننده در حال رانندگی با چنین خودروهای سوپرتی و با تمام این ویژگی‌هات به لذت پیداکرده و در حال لذت ببرد. همچنین سرما و برخی دلیلی که می‌تواند رانندگی در چنین حالتی را به حسائی بتواند نشانه‌ای از ابتلای بر انجام ناپذیری و از چنین کشوری باشد.

اما البته با این حال اگر به ریاضت پایبندید و با حالتی به تاخیر بروی از این مسیری رانندگی کنید همین سفرهای جاده‌ای نیز به یکی دیگر از تفریح‌های بسیار مختلف با خودتان دربردارید و رهایی و سربلندی خودتان در رانندگی را با خودروهای با تجهیزاتی پرهیجان و محسوس در گونه‌ای مفیدتری خودتان سنجید.

سخن آخر اینکه اینکه اگر زیرساخت‌ها صحیح نبود رانندگی با یک خودروی برقی به نوعی یک بار دیگر به عدم سازگاری نهایی آن با زندگی در مکان های مختلف در یک کشور زیرساختی ناقص تبدیل می‌شود.

توسط autokhabari.ir