شرکت چینی گک، کانسپت تهاجمی خود را به نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۳ آورد. این کانسپت، یک شاسیبلند سایز بزرگ بوده که چشمانداز گک برای آینده را نشان میدهد و به پیشرانه FCEV مجهز است.
گک ERA دنبالهای از سایر کانسپتهای اخیر است؛ مانند سدان تمام الکتریک TIME در سال ۲۰۲۱، مینیون هیدروژنی SPACE در ۲۰۲۲ و ونلایف تمام الکتریکی که کمپری در سال ۲۰۲۳ بود. همانند سایر کانسپتها، انتظار نداریم که این مدل به مرحله تولید برسد، اما از ویژگیهای آن در محصولات آینده استفاده خواهد شد.
طراحی ظاهری گک ERA
کانسپت گک ERA ابعادی بزرگتر از کادیلاک اسکالید داشته و طول آن ۵۴۱۳ میلیمتر است و فاصله محوری ۳۱۳۲ میلیمتری دارد. طراحی آن حاصل همکاری و تلاش مشترک تیم طراحی جهانی گک، از جمله استودیوهای لسآنجلس و میلان است. نمای خارجی از خطوط ساده تشکیل شده است و نمای جلو ظاهر عمودی و محکم دارد. یک خط سقف خمیده و آیرودینامیک، به انتهایی با سبک فستبک میرسد.
نوار LED در قسمت جلو، عرض خودرو را فراگرفته و شامل چراغهای جلو، سنسورها و دوربینها است. همه این موارد بالای جلوپنجره همرنگ بدنه است.
نمای جانبی نیز شامل رکابهای آیرودینامیک و درهاست. به لطف رینگهای بزرگ، یک فاصله ۲۴۴ میلیمتری از سطح زمین ایجاد شده است. گک میگوید که قطعات آیرودینامیکی از مواد اولیه پایدار، مانند پلاستیک بازیافتی دریایی و … ساخته شده است.
کابین و امکانات گک ERA
فضای داخلی خودرو همانند یک اتاق نشیمن طراحی شده است. صندلیهای قابل چرخش در قسمت جلو، کنسول میانی با قابلیت تبدیل به میز، صندلیهای عقب تاشو، تکیه گاه دست مرکزی با قابلیت تبدیل به میز چای، روکش چرم بنفش، سطوح جیرمانند، قسمتهایی مانند چوب سفید، نمایشگر بزرگ همانند مدل مرسدسبنز و … از ویژگیهای کابین است.
مشخصات فنی گک ERA
این خودرو طبق معماری چند انرژی گک ساخته شده و برخلاف سایر کانسپتها، الکتریکی نیست. درواقع تکنولوژی سلول سوختی هیدروژنی (FCEV) برای آن درنظر گرفته شده که ۵۴۰ اسببخار قدرت دارد.
خودروساز میگوید که برد حرکتی آن به ۸۰۰ کیلومتر میرسد و با اتصال به پمپ هیدورژن، سریعا شارژ میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source