تحول در ایران خودرو از اولین روزهای سال ۱۴۰۴ آغاز شده و به زودی، ایران خودرو مقدمات مونتاژ یک کراس‌اور ساخت هاوال به نام جولیون پرو را عملیاتی خواهد کرد. بازار ایران مشابه بسیاری دیگر از نقاط جهان، علاقه‌مند به خرید کراس‌اورهای کوچک و اندازه متوسط است. این شرایط در کنار قدرت خرید پایین برای مردم ایران، به سود خرید خودروهای مثل X22 و X55 مدیران خودرو یا جک X3 و بک X3 و همینطور هاوال جولیون بوده است.

هاوال یکی از مهم‌ترین برندهای صادراتی در خودروسازی چین است. فروش قابل توجه هاوال در استرالیا، امریکای لاتین و خاورمیانه، این موضوع را ثابت می‌کند. گریت وال (مالک هاوال)، حدود ۳۴ سال قدمت دارد و این خودروساز از سال ۲۰۱۳، کراس‌اورهای خود را با نام هاوال تولید می‌کند. گریت‌وال معمولا در رتبه‌ی هفتم تا دهم بزرگ‌ترین خودروسازان چین قرار دارد؛ اما بیشترین رشد فروش در سال‌های اخیر را ثبت کرده است و بنا به ادعای رسانه‌های چینی، یکی از بهترین تولیدکننده‌ی خودروهای کلاس وانت و کراس‌اور در این کشور محسوب می‌شود. آمار فروش گریت‌وال و زیرمجموعه‌هایش سالانه حدود ۲ میلیون دستگاه است که بخش عمده‌ی آن، مربوط به بازار داخل چین و کشورهای تایلند، مالزی، روسیه، برزیل و شمال آفریقا می‌رسد.

در سال ۱۴۰۳ هاوال H6 هیبرید توسط گروه بهمن وارد ایران شد و هرچند تیراژ بالایی نداشت، باکیفیت قابل قبول خود مورد توجه قرار گرفت. حدود ۸ سال پیش، هاوال H2 نیز به تعداد اندک وارد ایران شد و حالا جولیون در همان کلاس بدنه، مقدمات مونتاژ توسط ایران خودرو را می‌گذراند. مهم‌ترین تفاوت هاوال جولیون (Jolion) یا چیتو (Chitu) با H2 بهره‌گیری از پیشرانه‌ی هیبرید و طراحی جوان‌پسند است. جولیون سال ۲۰۲۱ رونمایی شده و محصولی کاملا مدرن محسوب می‌شود.

شباهت جولیون به H6 کاملا مشخص است. حس یک کراس‌اور اسپرت از ترکیب چراغ‌های و جلوپنجره دریافت می‌شود؛ ضمن اینکه باوجود ابعاد کوچک، چندان ارزان‌قیمت به نظر نمی‌رسد. در نمای جانبی، طراح جولیون به خوبی توانسته ابعاد خودرو را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهد. در مدل پایه، گلگیر و رکاب پلاستیکی، همراه آینه بغل سیاه ارایه می‌شوند. خط روی بدنه از چراغ جلو تا عقب کشیده شده و روی درهای ورودی نیز، حجم‌دهی قابل قبول وجود دارد. هاوال جولیون پرو در خارج چین، با چرخ‌های ۱۸ اینچ و تایرهای ۲۲۵ میلی‌متر فروخته شده است.

در نمای پشت، الگوبرداری از خودروهای هونگچی برای جولیون دیده می‌شود. چراغ‌های عجیب با ساختار سه بخشی، نسبت به کل ابعاد بدنه، بزرگ و ناهماهنگ به نظر می‌رسند. حجم‌دهی بدنه و برجستگی درپوش صندوق، جالب توجه است اما سپر پلاستیکی و بال عقب سیاه، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

هاوال جولیون طول ۴,۴۷۲  و عرض ۱,۸۴۱  و ارتفاع ۱,۶۱۹  و فاصله محوری ۲,۷۰۰  میلی‌متر دارد. این محصول، کمی بزرگ‌تر از X55 مدیران خودرو با کمی ارتفاع سقف پایین‌تر است.

سه ظرفیتی برای ایران
مجموعه‌ای از strchrhy از جمله H6 و H2 همچنین X55 مدیران خودرو در این کلاس بدنه عرضه شده است.
طراحی داخلی و کابین جولیون بسیار جوان پسند و مدرن است.
در نمای جلویی از القاح و جلو پنجره و تایرها استفاده شده است.
صندلی‌های کابین بسیار راحتی قابل قبول دارد.
کراس‌اور چینی از این瑞ان سپاسی دارد.
هشدار و یا توضیح‌ها بعید نیست ایران خودرو به صورتnon رسمی برای نبودند سازی به هاوال مراجعه کند.
دراین روز هرمحصولی در ایران سه نمونه عرضه می‌شود.
طراحی ظاهرا نسخه هیبرید Jolion اول بزودی تولید های ایران خودرو شروع خواهد شد.

توسط autokhabari.ir