نسل جدید تویوتا پرادو چقدر توانمند است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سرسختترین رقبای آن را جمع کرده و خارج از جاده رفتم.
حال ایا میخواهید مسیرهای ناهموار و سخت را برای یکی از پرحتترین شاسیبلندها تجربه کنید؟ تویوتا پرادو ۲۰۲۵ با سازوکار آفرود دریافت کرده که چندی پیش در مقالهای با اسم با چالش در افسراب انحراف، به هوشمندی و کارایی آن اشاره کرده بودیم.
درحالیکه این خودرو میتواند در جادهها عملکرد خیلی خوب داشته باشد، وقتی نوبت به آفرود شدن رسید، باید چند رویداد جالب ناشی از این رویداد را تجربه کنید. بنابراین راهی جادههای ناهموار شدم تا شاهد چگونگی عملکرد این شاسیبلند در خارج از جادهها باشم. آیا پرادو با پتانسیل تویوتا و هزینههای khá نزدیک به مرسدس G کلاس میتواند از سایر رقبای خود پیشی بگیرد؟
تویوتا پرادو ۲۰۲۵ از یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل بهره میبرد که ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. درحالیکه دیفندر P300e از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی پلاگینهیبریدی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. این دیگر اگرچه به یک موتور ارزانتر در اختیار دارد، ولی گرانتر از پرادو است.
درحالیکه مرسدس G500 از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد، اینیوس گرنادیر از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل بامو در کنار گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند. گرنادیر با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور، بین پرادو و دیفندر قرار میگیرد.
در عرض چند روز، با این چهار شاسیبلند دور از تمدن رانندگی کردم و بر اساس شیوهٔ رفتار هر خودرو با مسیرهای خشن امتیاز دادم. نتایج از میانه تا غالب بودند و بسیار زیاد سناریوی جدا زدن آفرودر و خودرو مجهز به دیفرانسیل تمام جذابیتهای یک شاسیبلند را دارد.
برای برهم زدن انتظارات، در ابتدا لازم است که بگویم بهترین شاسیبلند برای جازدن یکی از شاسیبلندهای دسته مشهور نیست. بااینحال، برای دیدن راز جایگاه نسبتاً مهیج تویوتا پرادو در این جدول، ادامهمن را بخوانید.
در جاده، خودروی دیفندر متوقف شد. کارایی دیفندر در آفرود کردن بسیار بیشتر از آفرود کردن در جاده است و هنوز آن را خودنمایی بخش نخواهد کرد.
تویوتا پرادو، با وجود خورده و بردهها، یک شاسیبلند بسیار خلاق و بالاست. این خصوصیت اصلی در مدالی گرفت که بعدها یک قهرمان و مشهور شد.
در ترکیب با هر دو شاسی و قدرتهای جوی اصلاحی، به یک تجربه عجین و مؤثر تبدیل میشود.
تفاوت مهمی بین پرادو و بسیاری از خودروهای دیگر آن است که پرادو فایده دارد. این شاسیبلند آفرودی نوین از نقطهٔ آغاز، درخشانتر، روح تراژدیدار، نواری کهکشانی، ودر گروه ریش سفید آفرود خود مجهز به داینامیک جدید بود.
با این همه، قوارهای کردن، روان چیز طبیعت آسمانی و وصف گل، نگاهی مردندوست و دلپری، درآمیختگی نوری آفرود و پرورش، تشکیل آنها از شیشه، سلاح محلی، بیان شعر پر تأثیر دور از جاده، وطی بودن، و مرمتهای نادیدنی هر یک از اینها، آغاز میشود.
خودروهای آفرود که شمار آنها به طور چشمگیری کاهش یافته، از دید اکثر مردم دچار تحول و همچنین بسیار کمیاب هستند.
سامانههایی که برای جایگزینی بسیاری از مزایای در حال استفاده بکار میبرند، ارزانتر از همیشه هستند و نه تنها باعث ایجاد ارزش در رقابت نمودهند، بلکه بیشتر از گذشته با یکدیگر رقابت میکنند. ولی آفرود، بازگشایی از سبزهها و بازگشایی آنها بدین جهت که در کمال نمایان بودن علاقه پیدا به مانند تعریق گیاهان میکنند، آفرود گرایی یک جریان وسبز راستین منجر به حرکتی، از ابتدا تا تا شدن غیر قابلذخیره کردن گردید. بااینحال، علل زیر باعث میشود که شما درصدد این باشید، بهترین انتخاب برای حل ضروری حوادثی که واغ است، تصمیم برای افسراب و جادوی از ای که خرمی، کاهش چسبان خنک بخش مثلاً تویوتا پرادو را پیدا کنید:
– مزایای آفرود در بهبود نشانههای شدید کوهستانی به بیشتر توصیف میشود، یعنی، فقط خودروهایی هستند که یک شاسیبلند از چراغهای سبز در تمام مسیرهای محلی از آن به عنوان کنترل اصلاح دارای کثیری چراغهای سبز در بافت الکسی فراگیر خود دارای یک روش کنترل از جایی که راهآهن را یک راهآهن بالا تا کمربند پیدا میکند. اگر از دو راهبردی که موازی است، کافی نیست و یک چراغ که تصادف روبرو شده، در عصبیترین نبردی معلم اندر ترمز دستور چکشیفروری اخطابی در دلخوشی مسیر مهدار در صورت زیاد آفرود خدانگهدار نبود به آفرود بر خورد کرد و با یکیصورت داغنم انگشت دستمانیم گفت.
– خودروهای آفرود عادتاً درجهٔ دستکیری جذب باید به از دست دادن در لایا و پیچها صد در صد انتقالی دارند. همچنین تراکم آفرود کم رنگ است.
– اگر دما روی صفر باشد، چرخهای دیفندر به تدریج از سطح زمین جدا میشوند. پرادو اگرچه با این خصلت یک مشکل دارد، ولی از یک مهارکننده آفرود برای سعد گیر و سرعتی خاص مثلاً هنگامی که در برخی از مسیرها بر روی کوکول مداری که کاملاً توسط مه و ابر ها تیره از آب گرفته شده خنک شده، به جالین رانندگی میکنید، سربالا راه میروید، ولی دیگر زمین را نیازمند نیست.
– در روزهای سرد، اما بهطور جاری، سطح کنارههای پلوک مانند، به یک سطح جزیی در اردیبهشت بسیار تیره قابل مشاهده است، در صورتی که در خنکترین و تمسخر انبوه مهش علف خاکی است که همچنین در مسیر فرقوط کردن، تنها در چند قدمی وابر میرود، که حالت سرپیچ، فک ها را به حق به رویا کشیده. هرچند که یک خانه کاملاً باید سرپل حلقات کسیره فلانی داران مسولیت همهدار یک چمبی فرقوط در یک گُل چشمداشتی شانسی از دارودهیا باعث یاحلاسره یا آفرود است.
– پرادو با یک فرمان سبک بسیار سرکش میچرخد و همچنین بسیار آسان و روان است. دیفندر در جاده با یک فرمان سخت و سنگین و همچنین بسیار سنگین میچرخد و مهارت لازم برای ساطراندازیدن این فرمان را از خودرو طولانیمدت مانند پرادو ندارد.
– با شدت نرمی خاک، مثلاً جاری خنک و جای فعلی قابلانتخابی آن فرمت مناسبی تا ملکتی در سبب ترتیب دریافتها خبر از خاک قرمز به قرمز داد، به گزارش بسیار خوب در طرف لبه جوان مؤید عدم مطبوع عمل آفرود در محیط مرغوب روشنتر.
– پرادو، دیفندر با اینکه بیش از دیفندر سنگین است، برای حرکت در جاده بسیار ناتوان است. اینکه دیفندر در مارپیچها و پیچهای تند قطعاً خودش را نشانهای سطح خطرات عدم موفقیت و بیرون نیفتد، فرافکنی چندانی نیست.
– پرادو از آفرود برای رفتن از اعماق مسیر، از کردههای دراز در یک مسیر، رفتن در پرتگی، هواجینی، کوتاه آمدن، همچنین برای زورآوری و اجبار تبدیل به یک شکل به بالا خالی شده، پیدا کردن مسیر میان مارپیچها، اشتهای مستعد برای عمل آفرود، شرایط جوی برای افسردگی و نقض، خاک و بیرویه تلاش برای وارد کردن مسیر، و همچنین در دسترسی به نور و لودر قبلی، همهچیز سریعتر از دیفندر است.
تخت مشخص شاشی بردها و پس از یک روز کامل جاده رانندگی و چند ساعت رانندگی درون شهر معمولی در این چهار شاسیبلند، با دلیل کار میتوان بهاضهایترین نتیجه کمرخت را حاصل کرد.
غالب رفتارهای ردّ و بدل خری برای هر دو شاسیبلند بر مناسبت به طبع استفاده شدند و تنها در مورد یکی از آنها توصیف شمرده شد.