کلکسیونرهای علاقه‌مند به خودروهای اسپرت ژاپنی به‌عنوان معادل فراری خودروهای تنها فرمول یک صفر کیلومتر را بر اساس برندهای تویوتا و نیسان و هوندا پرداخت می‌کنند. مدل 2002 آکورا NSX با تجهیزات سفارشی، 370000 دلار فروخته شد.

نسخه ویژه از آکورا NSX مدل 2002 با تجهیزات سفارشی، معادل قیمت نامرئی فراری صفر کیلومتر فروخته شد. این خودرو رنگ Silverstone Metallic و سوپرشارژر نصب‌شده توسط نمایندگی توازن‌اوردها با 15 هزار کیلومتر کارکرد را دارا می‌باشد. به این نکته توجه کنید که در سال 2002 این خودرو با قیمت 89745 دلار خریداری شده بود. با توجه به تورم نرخ این خودرو برابر با 157500 دلار است. اگر این رقم را دوبرابر کنید هم اینطور نیست که به قیمت نجومی این خودرو در حراجی نزدیک شوید. پس از افزایش قیمت این خودرو، دو پیشنهاددهنده در مدت دو روز بر سر آن رقابت کردند تا نهایتاً به متقاضی 370000 دلاری فروخته شد.

این رکورد برای فروش NSX قابل توجه است و با حریف نقره‌ای دیگر با کارکرد 3700 کیلومتر که زمستان گذشته 315000 دلار فروخته شد به راحتی پیشی گرفته است. هیچ مدل هوندا تاکنون مرز 300000 دلار را رد نکرده است. پنج سال اخیر، مدل‌های کم‌کارکرد NA1 و NA2 به طور معمول حدود 170000 دلار معامله می‌شوند که نشان دهنده ارزش کلکسیونی خودروهای اسپرت هوندا و آکورا است.

نسخه این خودرو کم‌اختصاص و بدون سوپرشارژر یک رکورد قیمت را شکننده است. بلکه سوپرشارژر این NSX توسط نمایندگی رسمی Pikes Peak Acura در کلرادو آمریکای شمالی نصب شده است. علاوه بر این، یک سیستم اگزوز اختصاصی و تقویت‌کننده ستون‌های عقب نیز قبل از تحویل به مالک اول ارایه شده است. این سطح از تغییرات تقریباً رسمی و معتبر محسوب می‌شود و به جای کاهش ارزش، احتمالاً به افزایش قیمت کمک کرده است. همچنین، ترکیب رنگ Silverstone Metallic با روکش چرم خاکستری در سال 2002 یک آپشن نادر بود.

پس از اتمام حراجی، نظرات ترکیبی از شوک نسبت به قیمت نهایی و رضایت مالکان فعلی NSX بود.جواب به این سؤال که چرا کسی چنین مبلغی برای یک خودرو می‌پردازد، این است که ارزش خودرو همان است که بازار تعیین می‌کند.

اگر یک آکورا NSX را می‌خواهید، گران‌قیمت بودن قیمت آن جزء نگرانی‌هایتان نیست! از سال گذشته، تعالی خودروهای اسپرت ژاپنی دهه 90 عملاً بسیاری از کلکسیونرها یک NSX را به یک GT-R ترجیح می‌دهند.

توسط autokhabari.ir