شاخه اروپایی هوندا به مناسبت ۳۰ سالگی کراساوور محبوب CR-V، نسخه مفهومی جدیدی را با پسوند Dream Pod معرفی کرده است. این نسخه که بر پایه مدل hybrid شارژی CR-V e:PHEV توسعه یافته، با الهام از هتلهای کپسولی ژاپن ساخته شده و آمده تا تجربهای متفاوت برای عاشقان سفر و ماجراجویی رقم بزند.
نسل اول هوندا CR-V در سال ۱۹۹۵ وارد بازار شد. این کراساوور در طول سه دهه گذشته توانسته دل مشتریان زیادی را بدست آورد. با این حال، طبق آمار این کراساوور در سال گذشته میلادی، پنجمین خودروی پرفروش بازار ایالات متحده بوده است. اکنون با معرفی نسخه مفهومی Dream Pod هوندا به نوعی میراث محصول دوستداشتنی خود را گرامی داشته است.
در نمای بیرونی، کانسپت CR-V Dream Pod از طراحی دو رنگ بهره میبرد که در نگاه اول چندان متفاوت به نظر نمیرسد. با این حال، مجموعهای از تجهیزات سفارشی و ماجراجویانه وجود دارند که آن را خاص کردهاند. از جمله این تجهیزات میتوان به باربند سقفی و نگهدارنده دوچرخه اشاره کرد که کاملاً با حال و هوای سفرهای جادهای هماهنگ هستند.
آنچه این نسخه مفهومی را خاص و منحصر بفرد میکند، ویژگیهای کابین آن است. هوندا در این خودرو از ماژول EGOE Nestboard 650 استفاده کرده که در قسمت عقب قرار دارد. این ماژول براحتی به یک تخت دو نفره تبدیل میشود و فضای کافی برای استراحت شبانه دو فرد بزرگسال را فراهم میکند. برای تأمین آرامش بیشتر و ایجاد فضای بهتر میتوان از پردههای خصوصی پنجره عقب و یک پرده جمع شونده در پشت صندلیهای جلو استفاده کرد.
در قسمت عقب این خودرو محفظههایی برای نگهداری ظروف، بشقاب و لوازم آشپزخانه در نظر گرفته شده تا سفرهای طبیعتگردی را به تجربهای راحتتر تبدیل کند. از دیگر ویژگیهای خاص این نسخه مفهومی باید به کفپوشهای مقاوم، میزهای جانبی کشویی و مجموعهای از ابزارهای تکنولوژیک اشاره کرد. این ابزارها شامل چراغهای LED برای مطالعه و درگاههای USB برای شارژ دستگاههای الکترونیکی هستند که سفر را بهتر و هوشمندتر میکنند.
هوندا CR-V Dream Pod بر پایه مدل e:PHEV ساخته شده است. پیشرانه این از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر، موتور برقی و باتری ۱۷.۷ کیلووات ساعتی تشکیل یافته است. این مجموعه هیبریدی شارژی به CR-V امکان میدهد تا ۷۹ کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی طی کند که برای سفرهای کوتاه و پاک کفایت میکند.