در حالی که برندهای لوکس جهان به رقابت برای جذب مشتریان جوان می‌پردازند، آمارهای جدید نشان می‌دهد که لکسوس به شدت به مشتریان مسن‌تر وابسته است. این برند ژاپنی با چالشی تازه روبه‌رو است: مشتریان وفادار زیادی دارد، اما youthful نیستند و درآمد بالایی هم ندارند.

برطبق یک گزارش، خریداران لکسوس به طور میانگین ۵۷ سال سن دارند، در حالی که میانگین سنی خریداران خودروهای لوکس ۵۴ سال است. این نشان می‌دهد که مشتریان لکسوس از نظر سن پیرترین‌ها در میان برندهای لوکس هستند. برای مقایسه، میانگین سنی خریداران مرسدس بنز ۵۵.۷ سال و ب‌ام‌و ۵۴.۳ سال است.

از نظر درآمد نیز خریداران لکسوس کمتر از میانگین ثروتمندند. حدود ۴۷ درصد از آن‌ها درآمدی کمتر از ۱۵۰ هزار دلار در سال دارند. در مقابل، بیش از ۶۵ درصد از مشتریان ب‌ام‌و درآمدی بالاتر از این عدد دارند که نشان از تمرکز ب‌ام‌و بر بازار ثروتمندترها دارد.

با این حال، این مشتریان مسن‌تر هنوز هم برای لکسس سودآورند. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵، فروش لکسوس ۵.۸ درصد افزایش یافته و بهترین عملکرد سه‌ماهه اول خود را در تاریخ تجربه کرده است. این رکورد در ادامه سال فوق‌العاده ۲۰۲۴ برای لکسس به‌دست آمد که طی آن، برند موفق شد بیشترین فروش سالانه‌اش را ثبت کند.

گزارش همچنین تغییر در ترکیب جنسیتی مشتریان لکسوس را نشان می‌دهد. برخلاف میانگین بازار خودروهای لوکس که ۴۰.۶ درصد از خریداران را زنان تشکیل می‌دهند، لکسس در ماه‌های اخیر توانسته ۵۰.۴ درصد از فروش خود را به مشتریان زن اختصاص دهد.

در نهایت، هرچند لکسوس در حال حاضر از وفاداری مشتریان مسن خود سود می‌برد، اما برای بقا در بازار پررقابت آینده، چاره‌ای جز جذب نسل جوان‌تر نخواهد داشت. این یعنی نیاز به زبان طراحی مدرن‌تر، فناوری‌های هیجان‌انگیزتر، و شاید بازاریابی متفاوت‌تر.

توسط autokhabari.ir