شرکت جنسیس که در سالهای اخیر با معرفی کانسپت های خیرهکننده توجه علاقهمندان به خودروهای لوکس را جلب کرده، این بار نیز با رونمایی از یک مفهومی رادیکال خود را در کانون توجه قرار داده است. این مفهومی که طی روزهای آتی در نمایشگاه خودروی نیویورک رسماً پردهبرداری خواهد شد، X Gran Equator نام دارد. با توجه به طراحی بسیار متفاوت، در نگاه اول به آورده جدید جنسیس این سوال در ذهن ایجاد میشود که آیا برند لوکس کرهای خود را برای خلق رقیب مدلهایی چون ریوین R1S یا مرسدس بنز G کلاس برقی آماده میکند؟
برخلاف کانسپت های قبلی جنسیس که بیشتر کوپه و کانورتیبل هستند، X Gran Equator مسیری متفاوت را در پیش گرفته است. این خودرو ترکیبی از یک شاسی بلند و یک استیشن واگن بوده و تا حدودی کانسپت آئودی Steppenwolf در دهه ۱۹۹۰ میلادی را تداعی میکند. شاید به همین خاطر است که جنسیس آن را از لحاظ طراحی مدلی ساختارشکن توصیف مینماید.
شاخصترین المانهای ظاهری جنسیس X Gran Equator به مواردی مثل کاپوت بلند و کشیده، سقف شیشهای چهار تکه و درهای پشتی بدون دستگیره سنتی اشاره میکنند. با دقت در جزئیات معلوم میشود که دستگیرههای جلو به صورت کشویی هستند و برای باز کردن درهای عقب باید از دکمهای روی ستون C استفاده کرد.
جنسیس در رابطه با مشخصات فنی کانسپت X Gran Equator حرفی به میان نیاورده، اما نبود اگزوز و جلوپنجره بسته شواهدی از یک پیشرانه برقی هستند. یکی از ویژگیهای برجسته کانسپت X Gran Equator، رینگهای بزرگ ۲۴ اینچی با طراحی پیچیده و مهرههای بیرونی است. این نوع طراحی بیشتر در کانسپتها دیده میشود و در نسخه تولیدی احتمالاً خبری از آنها نخواهد بود.
طراحی خاص رینگها حتی روی ریلهای سقفی نیز تکرار شده که جلوهای هماهنگ به کل خودرو داده است. از شاخصترین المانهای کابین جنسیس X Gran Equator باید به صندلیهای جلوی گردان، کلیدهای سقفی (احتمالاً برای باز کردن قسمتهای سقف یا پردهها) و کلید انتخاب حالتهای رانندگی آفرود روی فرمان اشاره کرد.
جنسیس رسماً اعلام کرده که فعلاً برنامهای برای تولید انبوه کانسپت X Gran Equator ندارد. برند لوکس کرهای به سایر پروژههای خود تمرکز دارد و احتمالاً در آینده نزدیک دیگر نیز برخی از این طرحهای اصلی را در نمایشگاههای جهانی و یا فروشگاههای اینترنتی خود به نمایش بگذارد.