نمایشگاه دوسالانه اتو شانگهای در حال برگزاری است. این نمایشگاه در بیست و یکمین دوره خود قرار دارد و با حضور یک هزار غرفه دار داخلی و بین المللی رکورد را ثبت کرده است. با این وجود، غیبت برندهای کره ای و فرانسوی و بریتانیایی به چشم می آید. برندهای کره ای مثلا Hyundai و Kia و Genesis اولین بار از زمان ورود به بازار چین در سال ۲۰۰۲ در این نمایشگاه غایب هستند. حال آنکه سهم برندهای کره ای از بازار چین رو به نزول بوده و در سال ۲۰۲۴ به ۱.۶ درصد کاهش یافته است.
در عوض، برندهای داخلی چین حضوری پررنگ تر از همیشه در این دوره از نمایشگاه دارند. برند لوکس بی وای دی یعنی Yangwang که اخیرا میزان فروش محصولات آن از ۱۰ هزار دستگاه فراتر رفته، ستاره سالن ۸.۱ ه است. سدان لوکس و مجلل Macstro S800 که برای رقابت مستقیم با تولیدات رولزرویس و مایباخ معرفی شده، پیش از عرضه رسمی در ماه مه، برای نخستین بار در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.
در کنار خودروسازان مطرح دنیا، چندین استارتاپ خودرویی چینی نیز در اتو شانگهای ۲۰۲۵ غایب هستند. دلیل اصلی غیبت این گروه را باید مشکلات مالی عدیده و وضعیت بحرانی آنها دانست. در عوض، برندهای تازه واردی چون شیائومی، لیپ موتور (با حمایت استلانتیس) و برند خودرویی هواوی هیما (HIMA) توانستهاند با جلب توجه گسترده، موج تازهای از نوآوری در صنعت خودروی چین را به نمایش بگذارند.