پاگانی زوندا، سوپرکار افسانهای ایتالیایی، پس از سالها از توقف تولید، با یک نسخه تک ساخت ویژه و چشمنواز بازگشته است. این خودروی جدید که توسط بخش یونیکو پاگانی بازسازی و ارتقا یافته، با الهام از کوههای کونلون چین طراحی شده و دارای بدنهای تماماً از فیبر کربن با روکش آبی است.
اولین پاگانی زوندا در سال ۱۹۹۹ تولید شد و پس از ۲۶ سال، کارخانه پاگانی همچنان به تولید نسخههای تک ساخت این خودروی افسانهای ادامه میدهد. علیرغم جایگزینی زوندا با مدلهای جدیدتر مانند هوآیرا و یوتوپیا، این سوپرکار همچنان با نسخههای خاص خود طرفداران را جذب میکند.
این زوندا رودستر جدید، یکی از نمونههای برجسته بازسازی و ارتقای زونداهای قدیمی است که به سفارش یک مشتری خاص طراحی شده است. بدنه این خودرو کاملاً از فیبر کربن ساخته شده و با روکش آبی نمایان فیبر کربن، ظاهری خیرهکننده دارد. این خودرو بخشی از سری ۷۶۰ زوندا است و دارای دریچههای بزرگ فیبر کربنی روی کاپوت و نوارهای سفید مسابقهای است.
این خودرو بر روی رینگهای مشکی با مرکز آبی نصب شده و بخش عقب آن به مجموعهای از بهبودهای آیرودینامیکی مجهز شده است، از جمله بال بزرگ برای افزایش داونفورس، باله کوچکتر برای بهبود جریان هوا، و دیفیوزر جذاب. حتی لولههای اگزوز و اطراف آنها با رنگ آبی تزئین شدهاند تا هماهنگی بصری بیشتری ایجاد کنند.
پاگانی جزئیات فنی پیشرانه این نسخه تک ساخت را اعلام نکرده است، اما احتمالاً از موتور ۷.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت AMG استفاده میکند که قدرتی معادل ۷۶۰ اسب بخار تولید میکند. اطلاعاتی درباره کابین این سوپرکار منتشر نشده است، بنابراین نمیدانیم که مجهز به گیربکس دستی است یا اتوماتیک.
هرچند پاگانی مبلغ دقیق هزینه ارتقای این زوندا را اعلام نکرده است، اما ارزش این سوپرکار احتمالاً بیش از ۱۰ میلیون دلار است، به دلیل مهندسی بینقص، مواد گرانقیمت، و انحصاری بودن آن برای مشتری خاص.