برند هونگچی که به عنوان یک برند پریمیوم زیرمجموعه گروه فاو فعالیت میکند، در چین و برخی کشورهای دیگر با برندهای لوکس غربی در حال رقابت است. این برند در نمایشگاه شانگهای 2025 از یک کانسپت جدید با هویت بصری متفاوت از محصولات فعلی خود رونمایی کرد.
این کانسپت فعلا نامی ندارد و هونگچی از مخاطبان خود در سراسر جهان دعوت کرده است تا برای این محصول جدید، نام مناسبی پیشنهاد دهند. برنده این رقابت، یک دستگاه از این خودرو را به صورت رایگان دریافت خواهد کرد.
بر اساس اطلاعات اولیه، شاسیبلند هونگچی به یک سامانه پلاگین-هیبرید مجهز شده است که شامل یک پیشرانه درونسوز و چهار موتور برقی است. در این سامانه، پیشرانه درونسوز تنها به عنوان تامینکننده نیروی باتری عمل میکند.
طراحی بدنه این شاسیبلند جدید با الهام از اتصالات فاق و زبانه انجام شده است؛ روشی که در معماری سنتی چینی برای اتصال دو یا چند نقطه استفاده میشود.
جلوپنجره بزرگ با اجزای کروم، چراغهای دایرهای جلو، لوگوی قرمز هونگچی، فرم عمودی چراغهای عقب به همراه زاپاس روی در صندوق، برآمدگی هلالی گلگیرها، تایرهای بزرگ و باربند روی سقف، چهرهای از یک خودروی بیراههنورد را به نمایش میگذارد.
همچنین، وجود لیدار روی سقف و دوربین روی گلگیر جلو سمت راست نشان میدهد که این خودرو به سامانههای دستیار رانندگی مجهز شده است.
فروش هونگچی در سال 2024 با 17.4 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 411,777 دستگاه رسید. هدف این برند برای سال 2025، فروش 500 هزار خودرو است.
از سال 2021، فروش خودروهای آفرودر در بازار چین با رشد 30 درصدی سالانه مواجه شده است. مدلهای این رده بیشتر به قوای محرکه هیبرید PHEV (پلاگین-هیبرید) و EREV (برد افزا) مجهز میشوند.
از دیگر ویژگیهای اعلام شده برای این شاسیبلند میتوان به شتاب صفر تا صد در 4 ثانیه و وجود سه قفل دیفرانسیل اشاره کرد. انتظار میرود اطلاعات بیشتری در آینده نزدیک در مورد این محصول جدید اعلام شود.