شرکت هیوندای پکن که نتیجه همکاری خودروساز کره‌ای با گروه بایک است، از اولین کراس اوور تمام برقی خود با نام الکسیو رونمایی کرد. این خودرو بر پایه یک پلتفرم اختصاصی و برای بازار چین طراحی و تولید شده است.

هیوندای الکسیو نتیجه ۵ سال توسعه مداوم بوده و قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۵ روانه بازار شود. الکسیو به عنوان نماد «نیروی نوین کیفیت» معرفی شده و می‌خواهد با طراحی آینده‌نگر، فناوری‌های پیشرفته و کیفیت بالا، برگ برنده جدید هیوندای در رقابت سخت بازار خودروهای الکتریکی چین باشد.

در نمای جلو، چراغ‌های روز هیوندای الکسیو با الهام از کریستال طراحی شده‌ و شامل ۸ المان می‌شوند؛ انتخاب این تعداد تصادفی نبوده، چرا که عدد ۸ در فرهنگ چین نشانه خوش‌ یمنی است.

هیوندای الکسیو هم در قسمت عقب از چراغ‌های سرتاسری بهره می‌برد. این چراغ‌ها درون قابی مشکی رنگ جا خوش کرده‌اند. سپر طراحی اسپرتی دارد و برف‌پاک‌کن زیر اسپویلر سقف مخفی شده است.

اگرچه تصاویر رسمی از کابین فعلاً منتشر نشده، اما به گفته هیوندای پکن طراحی داخلی الکسیو ساده، هوشمند و بدون کلیدهای فیزیکی است. انتظار می‌رود صندلی‌های راحت و مدرن، رنگ‌های روشن، طراحی کابین یکپارچه و نمایشگر مرکزی با چیپست قدرتمند از ویژگی‌های اصلی کابین باشند.

در بخش فناوری‌های کمک رانندگی، هیوندای الکسیو به سیستم رانندگی هوشمند L2+ با توانایی ناوبری بزرگراهی مجهز شده است. این سامانه‌ها با استفاده از پلتفرم حمل و نقل هوشمند سیستم عامل هارمونی که ساخت شرکت هواوی است، وظایف خود را انجام می‌دهند.

هیوندای الکسیو بر پایه پلتفرم E-GMP توسعه یافته؛ این پلتفرم مخصوص مدل‌های برقی طراحی شده است. به لطف بهره‌مندی از این پلتفرم، الکسیو می‌تواند بیش از ۷۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

برخلاف مدل‌های سری آیونیک که در آنها از اعداد استفاده شده، الکسیو نامی مستقل دارد. این موضوع به خاطر آن است که الکسیو به طور ویژه برای بازار چین طراحی شده و در بازارهای بین‌المللی به فروش نخواهد رسید.

اگرچه هیوندای در سال‌های اخیر با افت شدید فروش در بازار چین مواجه شده و تعداد کارخانه‌های خود را از پنج به سه واحد کاهش داده، اما با سرمایه‌گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری مشترک با بایک، امید دارد تا جایگاه خود را در بازار خودروهای برقی چین بازیابی کند.

توسط autokhabari.ir