تویوتا C-HR با پیشرانه الکتریکی ۳۳۸ اسب بخاری و طراحی فستبک جذاب، پس از سه سال غیبت، به بازار آمریکا بازگشته است. این خودرو شتابی سریعتر از GR86 دارد و با ظاهری اسپرتتر و متمایزتر نسبت به گذشته، توجهات را به خود جلب کرده است.
C-HR جدید در واقع همان C-HR پلاس است که چند هفته پیش برای بازار اروپا رونمایی شد. این خودرو بر پایه پلتفرم e-TNGA 2.0 ساخته شده که با نسخه بهروزشده BZ مشترک است. فاصله محوری C-HR برابر با ۲۷۵۰ میلیمتر است که ۱۰۲ میلیمتر کوتاهتر از BZ بوده و طراحی فستبک کوپه مانند آن، ظاهری اسپرتتر و متمایزتر نسبت به عقب جعبهای و کاربردیتر شاسیبلند BZ ارائه میدهد.
در بازار آمریکا، C-HR تنها با یک قوای محرکه عرضه میشود که از نوع دوموتوره چهارچرخ محرک با قدرت ۳۳۸ اسب بخار است. این شاسیبلند الکتریکی میتواند در ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. باتری ۷۷ کیلووات ساعت تنها گزینه موجود است که بردی حدود ۴۶۷ کیلومتر ارائه میدهد.
داخل کابین C-HR شباهت زیادی به BZ جدید دارد و از نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره میبرد. هر دو تیپ SE و XSE مجهز به گرمکن صندلیهای جلو، درب صندوق برقی و دو شارژر بیسیم گوشی هستند.
هرچند C-HR جدید اکنون برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده، اما تویوتا اعلام کرده که این خودرو تا سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. قیمتها نزدیک به زمان فروش اعلام میشوند، اما انتظار میرود قیمت C-HR جدید از حدود ۳۵ هزار دلار شروع شود.