لندروور قصد دارد مدل فری‌لندر ۲۰۲۶ را به‌عنوان یک شاسی‌بلند الکتریکی و پلاگین‌هیبرید با بهره‌گیری از پلت‌فرم چری به بازار عرضه کند. این خودرو با برند فریلندر، که برای خانواده جدیدی از مدل‌های ساخت چین احیا شده است، قبل از پایان دهه جاری به بریتانیا خواهد رسید.

اولین مدل از این سری، یک کراس‌اوور با طراحی جسورانه و در عین حال شیک است که توسط جری مک‌گاورن، مدیر خلاق JLR و طراح اصلی فریلندر، طراحی شده است. همکاری JLR با چری، شریک قدیمی‌اش، منجر به تولید خودروهایی با پلتفرم‌های الکتریکی پیشرفته شده است.

تولید اولین کراس‌اوور از اواخر سال ۲۰۲۶ در کارخانه چانگشو چری، جایی که در حال حاضر رنجروور اووک و دیسکاوری اسپرت برای بازار چین تولید می‌شوند، آغاز خواهد شد. این مدل ابتدا در چین عرضه شده و سپس به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

طراحی فریلندر ترکیبی از جذابیت کراس‌اوورهایی مانند پورشه ماکان و ویژگی‌های آفرود خواهد داشت. هدف، متمایز کردن این خودرو در بازار شلوغ شاسی‌بلندها با ظاهری آفرودر اما شهری‌تر است.

این خودرو بر روی پلتفرم T1X چری ساخته خواهد شد که در مدل‌های مختلف چری، از جمله اومودا و جیکو، استفاده شده و قابلیت تغییر فاصله محوری دارد. این پلتفرم قادر به پشتیبانی از شاسی‌بلندهای بزرگ و کراس‌اوورهای کوچک‌تر است.

فریلندر در ابتدا با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی عرضه خواهد شد که احتمالاً از سیستم پرقدرت اومودا ۹ استفاده خواهد کرد. این سیستم، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و سه موتور الکتریکی را ترکیب کرده و خروجی ترکیبی ۴۴۳ اسب بخار ارائه می‌دهد.

پس از مدل پلاگین‌هیبریدی، نسخه‌های تمام الکتریکی و بردافزا نیز معرفی خواهند شد. همکاری چری و JLR تضمین می‌کند که فریلندر توانایی آفرود مورد انتظار از یک خودرو با نام لندروور را داشته باشد.

خانواده فریلندر به‌عنوان یک سری از مدل‌های مستقل از محصولات چری و برندهای لوکس JLR خواهد بود. تولید انبوه پلتفرم T1X هزینه تولید را پایین نگه می‌دارد و حاشیه سود خوبی برای JLR و چری ایجاد می‌کند. فروش فریلندر ابتدا در چین متمرکز خواهد بود و به‌تدریج به بازارهای دیگر صادر خواهد شد.

توسط autokhabari.ir