مدیرعامل شرکت ب‌ام‌و، اولیور زیپسه، اعلام کرد که استراتژی محتاطانه این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی به موفقیت دست یافته است. این در حالی است که رقبای این شرکت مانند مرسدس بنز و فولکس‌واگن، اهداف بلندپروازانه خود را برای تولید خودروهای تمام الکتریکی کاهش داده‌اند.

در مجمع سالانه سهام‌داران، زیپسه اظهار داشت که ب‌ام‌و در برابر فشارهای شدید، موضع روشنی اتخاذ کرده و اکنون نتایج مطلوبی را کسب کرده است. وی افزود که این شرکت با ارائه گزینه‌های متنوع پیشرانه، شامل موتورهای درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی، به موفقیت دست یافته است.

زیپسه تاکید کرد که صرف الکتریکی‌سازی به بن‌بست می‌رسد و این موضوع اکنون باید واضح باشد. خودروسازان سنتی با چالش‌هایی در متقاعد کردن مشتریان قدیمی خود برای پذیرش خودروهای الکتریکی مواجه بوده‌اند.

مرسدس بنز و ولوو اخیراً اهداف فروش خودروهای الکتریکی خود را به دلیل رشد کندتر از انتظار بازار تعدیل کرده‌اند. حتی تسلا، پیشگام صنعت خودروهای الکتریکی، از این کاهش تقاضا در امان نمانده و در سال گذشته با اولین کاهش فروش سالیانه خود پس از معرفی مدل Y و ادامه مشکلات در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ مواجه شد.

ب‌ام‌و از بازار خودروهای الکتریکی عقب نمانده است و در سال گذشته رشد ۱۴ درصدی در فروش خودروهای الکتریکی خود گزارش کرد. این شرکت بیش از ۴۲۶,۵۰۰ دستگاه از برندهای ب‌ام‌و، مینی و رولزرویس به فروش رساند.

زیپسه توضیح داد که انعطاف‌پذیری فناوری به معنای دنبال کردن بازارها است، زیرا بازارها تکامل می‌یابند، اما نه همه با یک سرعت. ب‌ام‌و همچنین در حال آماده‌سازی برای معرفی شاسی‌بلند الکتریکی iX3 تا پایان سال ۲۰۲۵ است.

علاوه بر این، ب‌ام‌و قصد دارد در سال ۲۰۲۸ خودروهای مجهز به فناوری سلول سوختی هیدروژنی را معرفی کند و رویکرد چند فناوری خود را در چشم‌انداز نامطمئن صنعت خودرو حفظ کند.

توسط autokhabari.ir