درهای خودروها معمولاً راهی ساده برای ورود و خروج هستند، اما برخی از خودروسازان از درهای متفاوتی در خودروهایشان استفاده کردهاند که جذابیت خاصی به آنها بخشیده است. در ادامه با برخی از جذابترین درهای خودرو که تا به حال دیدهایم آشنا میشویم.
مرسدس بنز 300SL یکی از خودروهایی است که با درهای گالوینگ خود معروف است؛ این درها به سمت بالا باز میشوند و بخش زیادی از سقف را پوشش میدهند. این طراحی هوشمندانه و کاربردی، به دلیل فضای باریک کابین، امکان استفاده از درهای معمولی را نمیداد.
لامبورگینی کانتاش با درهای رو به بالا و جلو، یکی از تأثیرگذارترین خودروهای اسپرت است. این درها به سمت جلو و بالا باز میشوند و دسترسی به صندلیهای جلو را ممکن میسازند. این طراحی خاص، معیاری برای نسل بعدی سوپرکارها شد.
مزدا RX-8 با دو در کوچک در عقب، مشکل دسترسی به صندلیهای عقب در کوپههای اسپرت را حل کرده است. این درها به سمت عقب باز میشوند و فضای زیادی برای دسترسی به صندلیهای عقب ایجاد میکنند.
رولزرویس ریث با درهای خلاف جهت بازشو، یکی از گزینههای جذاب است. این درها مانند دهان یک دایناسور باز میشوند و ورود و خروج را ممکن میسازند.
کونیگزگ آگرا با درهای بالارو، شتاب و سرعت بالایی دارد. این درها به سمت بالا و کنار باز میشوند و از یک مکانیزم پیچیده برای باز و بسته شدن استفاده میکنند.
پژو 1007 با درهای کشویی، طراحی جعبهای شکل و ابعاد کوچک، حس جادار و مطبوعی به سرنشینان میدهد. این درها به جای درهای معمولی، امکان دسترسی آسانتر را فراهم میکنند.
فورد GT با درهای بالارو و قسمتی از سقف، ادای احترامی به GT40 دهه 1960 است. این درها به صورت افقی به بیرون حرکت میکنند و نیمی از سقف را جلوی شما قرار میدهند.
بامو Z1 با درهای فرو رونده به داخل بدنه، توجهات را جلب کرد. این درها کوچک هستند و میتوانند مانند شیشه به داخل رکابهای بلند فرو بروند.
مکلارن P1 با درهای پروانهای، شبیه به اوپتیموس پرایم به نظر میرسد! این درها به سمت بالا و کنار باز میشوند و طراحی زیرکانه و مسحورکنندهای دارند.
بامو ایزتا با درهای جلویی که به سمت جلو باز میشوند، یک خودروی حبابی است که با پیشرانهٔ موتورسیکلت طراحی شده است. این درها امکان دسترسی آسان به داخل خودرو را فراهم میکنند.