خودروهای الکتریکی دیگر نه یک محصول خاص هستند و نه تازگی دارند. با ورود مدلهای جدید از خودروسازان مختلف، رقابت در این بازار داغتر شده و کادیلاک، برند لوکس جنرال موتورز، قصد دارد سهمی بزرگ از این بازار را تصاحب کند.
استراتژی کادیلاک شامل جذب مشتریان از دیگر برندها، بهویژه تسلا است و نتایج اولیه نشاندهنده موفقیت چشمگیر این برند است. بر اساس اظهارات یکی از مدیران جنرال موتورز، حدود ۸۰ درصد خریداران خودروهای الکتریکی کادیلاک از دارندگان خودروهای دیگر برندها هستند.
نکته جالبتر اینکه تقریباً یک نفر از هر ۱۰ نفر از این مشتریان جدید پیشتر صاحب خودروی تسلا بودهاند. خودروی کادیلاک لیریک، با نمایشگر خمیده ۳۳ اینچی OLED، امکانات لوکس متعدد و برد قابلقبول، توانسته نظر مشتریان را جلب کند.
دادهها نشان میدهند که حدود ۲۵ درصد از مالکان تسلا که خودروی خود را با کادیلاک تعویض کردهاند، لیریک را انتخاب کردهاند. مدیر بازاریابی جهانی کادیلاک گفت: «ما فرصتی عالی برای افزایش نرخ جذب مشتریان تسلا میبینیم. تنوع سبد محصولات ما کلید موفقیت است».
تحلیلگران معتقدند این روند بیشتر به تمایل مشتریان برای خروج از اکوسیستم تسلا مربوط است تا جذابیت خاص لیریک. کسانی که اکنون تسلا را ترک میکنند، به نظرم تصمیم آگاهانهای برای خروج از این برند دارند.
این روند ممکن است در آینده نیز ادامه یابد. تسلا با چالشهای متعددی در سطح برند مواجه است، ازجمله نگرانیهای مربوط به کیفیت و خدمات. در مقابل، کادیلاک با سبد محصولات الکتریکی قویتر از همیشه وارد میدان شده است.
کادیلاک در خط مقدم خودروهای الکتریکی قرار دارد. با تکمیل سبد شاسیبلندهای ما با مدل وستیک، آمادهایم تا به برند لوکس الکتریکی شماره یک تبدیل شویم. خریداران لیریک به مدلهایی مانند کادیلاک اپتیک، آکورا ZDX، فورد موستانگ Mach-E و بامو iX نیز توجه دارند.
هنوز زود است که بگوییم آیا کادیلاک میتواند جایگاه برتر در بخش لوکس خودروهای الکتریکی را از آن خود کند اما چشمانداز این بازار در حال تغییر است. خریداران در بازار خودروهای الکتریکی بیش از هر زمان دیگری گزینه دارند.