با کاهش بودجه فدرال برای نصب شارژرهای پرسرعت در آمریکا، مالکان خودروهای الکتریکی ممکن است به‌زودی با کمبود ایستگاه‌های شارژ مواجه شوند.

فروش خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده رو به افزایش است، اما زیرساخت‌های شارژ با سرعتی کمتر از نیاز در حال توسعه هستند. تغییرات سیاستی در دولت جدید آمریکا و کاهش بودجه فدرال برای نصب شارژرهای پرسرعت، شکاف بین عرضه و تقاضای ایستگاه‌های شارژ را عمیق‌تر خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، تعداد شارژرهای پرسرعت نصب‌شده در آمریکا در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۲۱ درصد کاهش یافته است. به همین دلیل، پیش‌بینی‌ها برای نصب شارژرهای الکتریکی در سال جاری از ۳۶۰ هزار به ۲۸۵ هزار واحد کاهش یافته است.

این روند نزولی چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای را نشان نمی‌دهد. تحلیلگران هشدار می‌دهند که اگر این روند ادامه یابد، پیش‌بینی‌ها برای نصب سالانه شارژرها در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ ممکن است تا ۳۰ درصد یا بیشتر کاهش یابد.

دولت قبلی، اندکی پس از روی کار آمدن، بودجه فدرال برای شارژرهای خودروهای الکتریکی را متوقف کرد. این بودجه قرار بود از طریق برنامه ملی زیرساخت خودروهای الکتریکی به مبلغ ۵ میلیارد دلار در طول پنج سال به ایالت‌ها تخصیص یابد تا شارژرهایی در سراسر کشور نصب شود.

در حال حاضر حدود ۲۰۸ هزار پورت شارژ عمومی در آمریکا وجود دارد، اما برای همگام شدن با رشد فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی، باید سالانه حدود ۱۷۴ هزار پورت شارژ جدید اضافه شود.

توقف حمایت‌های دولتی از زیرساخت‌های شارژ منجر به کاهش سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در این بخش خواهد شد و این موضوع می‌تواند به کمبود شارژرها و تأثیر منفی بر تجربه مالکان خودروهای الکتریکی منجر شود.

فروش خودروهای الکتریکی در حال افزایش است، اما شبکه پشتیبانی آن‌ها عقب ‌مانده است. بدون هماهنگی بین سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها، زیرساخت‌های شارژ می‌توانند به پاشنه آشیل تحول به‌سوی خودروهای الکتریکی تبدیل شوند.

توسط autokhabari.ir