پژمان شادچهره اظهار کرد: خودرو تندر 90 به دلیل ناتوانی در کسب استانداردهای قانونی جدید، با تغییرات عمدهای در ظاهر، پیشرانه و سیستمهای فنی به محصول جدیدی به نام پارسنوآ تبدیل شده است.
وی افزود: پارسنوآ با توجه به تغییرات اعمال شده، تمامی استانداردهای فنی و ایمنی را اخذ کرده و در آزمونهای عملکردی نیز موفق بوده است.
شادچهره به تغییرات ظاهری پارسنوآ اشاره کرد و گفت: طراحی جدید این خودرو شامل چراغها، جلوپنجره، سپر و درب صندوق عقب، بهبود یافته و توانسته است استانداردهای تصادف با عابر پیاده و سرنشینان را کسب کند.
به گفته وی، بدنه پارسنوآ در بخشهای مختلف با استفاده از فولاد با استحکام بالا تقویت شده و همین امر موجب افزایش ایمنی سرنشینان و پایداری بیشتر خودرو در جادهها شده است.
شادچهره همچنین از تغییرات در سیستمهای خودرو خبر داد و گفت: تغییراتی در سیستم خنککننده، فرمان برقی، سیستم سوخترسانی و سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی صورت گرفته تا کارایی و عملکرد خودرو ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: پارسنوآ از نظر راحتی سرنشینان، ارتفاع سقف، طراحی ارگونومیک داخلی و داشبورد، در وضعیت بهتری نسبت به تندر 90 و رقبای فعلی خود قرار دارد.
شادچهره در ادامه افزود: ساختار کلی محصول رنو در پارسنوآ حفظ شده و سیستم تعلیق و اکسل جلو و عقب نیز همان قابلیتهای تندر 90 را دارد، اما با توجه به تغییرات عملکردی در سیستمها، عملکرد خودرو در آزمونهای فنی بسیار بهتر از تندر 90 است.
وی همچنین به برنامه تولید انبوه پارسنوآ اشاره کرد و گفت: تولید پارسنوآ با ظرفیت 30 دستگاه در ساعت انجام خواهد شد و در فرآیند مونتاژ، همه الزامات کیفی و استانداردهای رنو مد نظر قرار خواهد گرفت.
شادچهره تاکید کرد: تلاش تیم مدیریتی پارسخودرو استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود برای رونق تولید، توسعه سبد محصولات و رشد کسب و کار است و تولید انبوه پارسنوآ علاوه بر ایجاد فرصت استفاده از ظرفیتهای موجود، زمینهساز استارت مجدد فعالیت شبکه گستردهای از زنجیره تأمین و صنایع قطعهسازی خواهد بود.