جنسیس G80 الکتریکی جدید، با طراحی بروز و امکانات پیشرفته، آماده رقابت با سدانهای لوکس برقی است. این خودرو با افزایش فضای داخلی، فناوریهای نوین و باتری بزرگتر، تجربه رانندگی راحتتری را ارائه میدهد.
مدل جدید G80 الکتریکی از جنسیس، با تغییرات قابل توجهی در طراحی، فضای داخلی و فناوری، از ماه آینده وارد بازار خواهد شد. این مدل در یک نسخه و با مشخصات واحد عرضه میشود و رقبای سرسختی مانند بامو i5 را هدف قرار داده است. جنسیس بسیاری از ارتقاهایی که در مدلهای GV60 و GV70 الکتریکی اعمال کرده بود را به G80 الکتریکی آورده است. تغییر اصلی این مدل، افزایش ۱۳۰ میلیمتری فاصله بین دو محور است که فضای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم میکند.
طبق اعلام جنسیس، این افزایش فاصله بین دو محور، فضای پا را به ۹۹۵ میلیمتر (۸۳ میلیمتر بیشتر) و فضای سر را به ۹۵۰ میلیمتر (۲۰ میلیمتر بیشتر) رسانده است. همچنین، فرمانپذیری چرخهای عقب بهصورت آپشن در G80 الکتریکی جدید ارائه میشود که مانورپذیری در خیابانهای تنگ شهری را آسانتر کرده و پایداری خودرو را در سرعتهای بالا افزایش میدهد.
جنسیس برای اولین بار حالت رانندگی «شوفر مود» را معرفی کرده که با تنظیمات بهینه گشتاور و تعلیق، شتابگیری نرمتر و راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. پکیج کامفورت ردیف دوم با درهای بستهشونده برقی و پردههای عقب برقی نیز قابل سفارش است.
یکی از برجستهترین ویژگیهای کابین، نمایشگر ۲۷ اینچی OLED است که کل داشبورد را در برمیگیرد. این صفحه میتواند به دو یا سه بخش مجزا تقسیم شود تا اطلاعات رانندگی و رسانهای را بهدلخواه راننده نمایش دهد. سیستم صوتی ۱۷ بلندگوی B&O، غربیلک فرمان سهپره جدید، نورپردازی داخلی بهبودیافته و حسگر اثرانگشت در کنسول مرکزی برای استارت خودرو، از دیگر ویژگیهای کابین هستند.
تغییرات ظاهری G80 الکتریکی ظریف اما تأثیرگذار است. سپر جلو بازطراحی شده تا خودرو عریضتر به نظر برسد، چراغهای جلو از فناوری ماتریکس LED بهره میبرند و رینگهای ۱۹ اینچی جدید، ظاهری جذابتر ایجاد کردهاند. در عقب، سپر و چراغهای عقب طراحی سادهتری دارند.
G80 الکتریکی جدید از باتری بزرگتر ۹۴.۵ کیلووات ساعتی بجای ۸۷.۲ کیلووات ساعتی قبل بهره میبرد اما برد خودرو تغییری نکرده و همچنان ۵۲۰ کیلومتر است. احتمالاً افزایش طول خودرو بر برد تأثیر گذاشته است.