سمینار آموزشی با موضوع آشنایی با عملکرد خودروهای برقی توسط کرمان موتور برگزار شد. هدف از این سمینار توسعه زیرساختها و افزایش آگاهی در زمینه برقیسازی حمل و نقل بود. در این سمینار، کارشناسان دادگستری، مدیران ISQI و مدیران و کارشناسان ارشد وزارت صمت حضور داشتند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت تجارت و خدمات بم خودرو، محمدرضا محمودی، در این سمینار اظهار داشت: شرکت بم خودرو با بیش از 20 سال تجربه در ارائه خدمات پس از فروش در صنعت خودرو، یکی از بازیگران اصلی در این زمینه است. این شرکت در سال 1384 شروع به فعالیت کرد و تاکنون به 135 نمایندگی فعال رسیده است.
محمودی از افتتاح 20 نمایندگی جدید در سال 1403 خبر داد و افزود: طبق هدفگذاریهای شرکت کرمان موتور و بم خودرو، قرار است 40 نمایندگی جدید به شبکه سراسری نمایندگی اضافه شود. وی همچنین به استانداردسازی شبکه نمایندگی کرمان موتور اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما در توسعه ارائه خدمات به مشتریان، استانداردسازی شبکه نمایندگی مطابق با استانداردهای روز شرکت است.
مدیر خدمات پس از فروش شرکت بم خودرو، جواد مقدمی، در بخش دیگری از این سمینار به تشریح اقدامات و برنامههای این شرکت در راستای توسعه خدمات پس از فروش و زیرساختهای خودروهای برقی در ایران پرداخت. وی تاکید کرد که همزمان با ورود تکنولوژی خودروهای برقی، باید فرهنگ استفاده از آن نیز در جامعه نهادینه شود.
مقدمی افتتاح اولین تعمیرگاه تخصصی خودروهای برقی توسط کرمان موتور را یکی از اقدامات شاخص و بیسابقه در ایران دانست و گفت: در راستای ارائه خدمات جامع به مشتریان، اولین سالن تعمیر تخصصی باتری خودروهای برقی نیز در این مرکز راهاندازی شده است.
وی همچنین به سرمایهگذاری گسترده این شرکت در توسعه زیرساختهای شارژ اشاره کرد و عنوان کرد: برای احداث و توسعه ایستگاههای شارژ خودروهای برقی کرمان موتور در سراسر کشور، بودجهای بالغ بر 70 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
در ادامه این سمینار، کارشناسان فنی و آموزشی شرکت بم خودرو و شرکت مپنا به ارائه مطالب آموزشی درباره عملکرد خودروهای برقی و ویژگیهای خاص آنها پرداختند. در پایان، مهمانان از نزدیک با خودروهای برقی کرمان موتور بازدید کردند و با برخی از تجهیزات فنی و ایمنی این خودروها آشنا شدند.