مدیرعامل ایرانخودرو هشدار داد که این شرکت در شرایط کنونی بیش از پیش با مشکلات جدی دست و پنجه نرم میکند و تنها راه پیش رو، ورود به بورس کالا است. وی تاکید کرد که با وجود تلاشهای شبانهروزی تیم مدیریتی جدید برای کاهش هزینهها و چابکسازی سیستم، ایرانخودرو همچنان به دلیل قیمتگذاری دستوری با زیان هنگفت مواجه است.
پیرمحمدی توضیح داد که از آذرماه سال گذشته تا کنون، هزینههای تولید به دلیل افزایش نرخ ارز، رشد دستمزد و هزینههای گمرکی و همچنین افزایش قیمت نهادههای تولید، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. وی اذعان داشت که طبق برآوردها، در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان به زیان انباشته شرکت اضافه شده است.
مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به رشد نرخ ارز و قیمت نهادههای تولید، از تعلل سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در محاسبه و اعلام قیمتهای جدید انتقاد کرد. وی گفت که این تعلل باعث شده است تا زیان شرکت هر هفته بیشتر شود.
پیرمحمدی همچنین به عدم سرمایهگذاری جدی ایرانخودرو در دو دهه گذشته اشاره کرد و گفت که این موضوع ضربه بزرگی به صنعت خودرو و رضایت مشتریان وارد کرده است.
وی با اشاره به تصمیم اخیر هیاتمدیره ایرانخودرو، از برنامهریزی برای عرضه محصولات در بورس کالا خبر داد و گفت که این اقدام به شفافیت و کشف قیمت واقعی کمک خواهد کرد. پیرمحمدی تاکید کرد که اگر روند فعلی ادامه یابد، بنگاه اقتصادی ایرانخودرو در مسیر نابودی قرار خواهد گرفت.
در پایان، مدیرعامل ایرانخودرو تاکید کرد که قیمت کف بازار خودرو را قبول ندارد و با عرضه منظم در بورس کالا، قیمت خودرو برای مصرفکنندگان کاهش خواهد یافت.