گروه آرین شب گذشته در یک مراسم اختصاصی از برند جدید خود به نام لاماکو رونمایی کرد. این برند قرار است محصولات اقتصادی این گروه را در بازار ایران عرضه کند. در این مراسم از اولین محصول لاماکو با نام لاماکو فلو نیز رونمایی شد.
گروه آرین پیش از این با معرفی برند لاماری و عرضه مدل موفق لاماری ایما، نقش مهمی در بازار خودرو ایفا کرده است. با فروش بیش از 20 هزار دستگاه از این خودرو و استقبال گسترده مشتریان، برند لاماری جایگاه ویژهای در میان خودروسازان داخلی پیدا کرده است.
حالا گروه آرین با استراتژی جدیدی وارد میدان شده است. این گروه خودروسازی تصمیم گرفته برای پاسخ به نیازهای بازار اقتصادیتر و قشر بزرگتری از مشتریان، برند لاماکو را راهاندازی کند. نام این برند از ترکیب لاماری و واژه اکو ساخته شده و به هدف آن یعنی عرضه خودروهای اقتصادیتر اشاره دارد.
لاماکو ساختاری مجزا از لاماری دارد و با تمرکز بر مواردی مانند قیمتگذاری مناسب، خدمات گسترده، کیفیت قابلقبول و دسترسی سادهتر به دنبال جایگاهی مستقل در بازار ایران است. اولین قدم از این مسیر با معرفی لاماکو فلو برداشته شده است.
لاماکو فلو در حقیقت نسخه ایرانیشدهی خودروی دانگفنگ گلوری 500 است؛ یک کراساوور شهری اقتصادی که نخستینبار سال 2020 توسط شرکت دانگفنگ موتور چین معرفی شد. این خودرو پیشتر در بازار جهانی با برند فنگون عرضه شده بود.
آرین پارس موتور با هدف تفکیک جایگاه این خودرو نسبت به لاماری ایما و برای تأکید بر اقتصادی بودن آن، این خودرو را تحت برند لاماکو معرفی کرده و در آیندهای نزدیک مونتاژ داخلی آن را آغاز خواهد کرد.
لاماکو فلو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر 16 سوپاپ بهره میبرد که میتواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل میشود.