نسل جدید میتسوبیشی L200 در تابستان 2023 رونمایی شد. این خودرو در محل تولید یعنی تایلند به نام تریتون و در برخی کشورهای دیگر از جمله روسیه با نام L200 شناخته میشود.
در زمان رونمایی، اعلام شد که میتسوبیشی L200 پس از 12 سال دوباره به وطن اصلی یعنی ژاپن بازمیگردد. اکنون که به برگزاری نمایشگاه توکیو نزدیک میشویم، نسخه بازار ژاپن از میتسوبیشی L200 معرفی شده است.
طراحی میتسوبیشی تریتون بازار ژاپن
میتسوبیشی تریتون براساس سازه جدید شاسی مستقل شکل گرفته و نسبت به نسل قبل، چهرهای خشنتر از نسل قبل را به نمایش گذاشته است.
برخلاف مشتریان تایلندی که میتوانند میتسوبیشی تریتون را در سه فرم اتاق سفارش دهند، این خودرو در ژاپن فقط به صورت دوکابین و در دو تریم GLS و GSR عرضه خواهد شد. این دو تریم از نظر تجهیزات رفاهی در سطح بالایی قرار دارند و به واسطه برخی جزئیات همچون اجزای جلوپنجره، از یکدیگر متمایز میشوند. نکته جالب اینکه ابعاد این دو مدل هم کمی با یکدیگر تفاوت دارد.
ابعاد بدنه میتسوبیشی تریتون در تریم GLS در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5.32، 1.865 و 1.795 متر اعلام شده است، که برای تریم GSR به 5.36، 1.93 و 1.815 متر تغییر خواهد کرد. البته فاصله بین محورها و ارتفاع کف از سطح زمین در هر دو تریم یکسان و به ترتیب برابر با 3130 و 220 میلیمتر اعلام شده است.
کابین و امکانات میتسوبیشی تریتون بازار ژاپن
در فضای کابین میتسوبیشی تریتون با نمایشگر لمسی بالای داشبورد، کنترل مجزا برای سیستم تهویه و افزایش کیفیت قطعات، مواجه هستیم.
میتسوبیشی تریتون در ژاپن به صورت استاندارد به چراغهای LED، رینگهای 18 اینچی، صفحه نشاندهنده 7 اینچی، گرمکن فرمان و صندلیهای جلو، نمایشگر 9 اینچی لمسی، کروزکنترل تطبیقپذیر، ترمز اضطراری و دستیار حرکت بین خطوط مجهز شده است. در تریم GSR، روکش چرمی و تنظیم برقی صندلی راننده به این موارد اضافه میشود.
مشخصات فنی میتسوبیشی تریتون بازار ژاپن
میتسوبیشی تریتون در تایلند با پیشرانه 2.4 لیتری توربودیزل در سه نسخه به فروش میرسد اما در ژاپن، فقط نسخهای از این پیشرانه عرضه میشود که 204 اسببخار قدرت را به گیربکس شش سرعته اتوماتیک انتقال میدهد. هر دو تریم بازار ژاپن، به سامانه چهار چرخ محرک Super Select و دیفرانسیل لغزش-محدود مرکزی مجهز شده است.
تریمها و قیمت میتسوبیشی تریتون بازار ژاپن
میتسوبیشی تریتون در دو تریم GLS و GSR به ترتیب با قیمت 4,980,800 و 5,401,000 ین (معادل با 35 و 38 هزار دلار) از فوریه 2024 در ژاپن عرضه خواهد شد.
با این قیمت، نه تنها تریتون به گرانترین محصول میتسوبیشی تبدیل شده، بلکه حتی در مدل پایه از نسخه کامل تویوتا هایلوکس با پیشرانه 2.4 لیتری دیزل با 150 اسببخار قدرت و قیمت 4.312 میلیون ین (معادل 30 هزار دلار) هم بسیار گرانتر است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source