شرکت چینی بیوایدی، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان، با آغاز جنگ قیمتی علیه دیگر تولیدکنندگان چینی، بازار خودروهای برقی را تحت تأثیر قرار داده است. هدف بیوایدی از این اقدام، نابودی تولیدکنندگان کوچکتر و تبدیل شدن به رهبر مطلق بازار خودروهای برقی چین است.
دولت چین نسبت به این جنگ قیمتی هشدار داده و اعلام کرده است که این کاهش قیمتها از کنترل خارج شده است. بیوایدی اخیراً قیمت خودروهای خود را کاهش داده است؛ به طوری که قیمت مدل بیوایدی سیگال از ۶۹ هزار و ۸۰۰ یوان به ۵۵ هزار و ۸۰۰ یوان کاهش یافته است. ۲۲ مدل دیگر این برند نیز با تخفیف ۳۴ درصدی عرضه شدهاند.
اقدامات بیوایدی، سایر خودروسازان چینی را مجبور به تبعیت از این رویه کرده است. مقامات دولتی چین هشدار میدهند که جنگ قیمتی بیش از حد پیش رفته و از کنترل خارج شده است.
برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بیوایدی با رویه کاری «هنری فورد»، به دنبال افزایش فروش به جای کسب حداکثر سود است. این رویکرد به آنها کمک کرده است تا بر صنایع مختلف تسلط پیدا کنند.
فروش بیوایدی در مه ۲۰۲۵ نسبت به گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که سهام رقبای بیوایدی، از جمله نیو، ایکس پنگ، جیلی و خودروسازی لی، به دلیل آغاز مجدد جنگ قیمتی بیوایدی به شدت کاهش یافته است.