لامبورگینی اظهار داشته که تا جای ممکن پیشرانههای درونسوز را حفظ خواهد کرد و هیچ برنامهای برای کنار گذاشتن موتورهای بنزینی در آینده نزدیک ندارد.


دو سال از زمانی که لامبورگینی اولین خودروی الکتریکی خود را در قالب کانسپت لانزادور معرفی کرد میگذرد اما نسخه تولیدی لانزادور هنوز فاصله زیادی تا عرضه دارد زیرا معرفی این گرند تورر الکتریکی یک سال به تعویق افتاده و اکنون برای سال ۲۰۲۹ برنامهریزی شده است. از سوی دیگر، این برند ایتالیایی هیچ برنامهای برای کنار گذاشتن موتورهای بنزینی در آینده نزدیک ندارد. مدیر فنی لامبورگینی، روون مور، به مجله استرالیایی کاراکسپرت گفت که لامبورگینی قصد دارد موتورهای احتراق داخلی را «تا جایی که ممکن است» حفظ کند. او اطمینان دارد که موتورهای بنزینی هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیدهاند:
ما همچنان معتقدیم ایدههای زیادی برای آینده احتراقی داریم.
مشخص نیست که آیا این آینده شامل سوختهای مصنوعی میشود یا خیر ولی لامبورگینی بارها اعلام کرده که سوختهای مصنوعی میتوانند ناجی موتورهای احتراقی باشند. مور توضیح داد که تصمیم لامبورگینی برای حفظ موتورهای بنزینی در بلندمدت، ریشه در هیجان احساسی دارد که پیشرانههای الکتریکی نمیتوانند ارائه دهند. این ارتباط احساسی است که به لامبورگینی اجازه میدهد «اوج هیجان» باقی بماند. بااینحال، لامبورگینی برای رعایت مقررات سختگیرانهتر آلایندگی مجبور به سازشهایی شده است. بهعنوانمثال، تمراریو جدید، موتور V10 تنفس طبیعی مدلهای گالاردو و هوراکان را کنار گذاشته و بهجای آن به قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۴ لیتری مجهز شده است. همچنین روئلتو هم هیبریدی شده هرچند مهندسان موفق شدند موتور نمادین V12 را حفظ کنند.
مانند دو سوپراسپرت این برند، اوروس نیز به یک مدل هیبریدی تبدیل شده و پایان عصر خودروهای تمام بنزینی لامبورگینی را رقم زده است. در همین حال، رقیب اصلی لامبورگینی، فراری نیز بیشتر محصولاتش را هیبریدی کرده و در اکتبر امسال اولین خودروی الکتریکی خود را رونمایی خواهد کرد. فراری ادعا میکند که این خودرو همچنان یک فراری واقعی خواهد بود، درحالیکه لامبورگینی تأکید دارد که برای خلق یک خودروی الکتریکی شایسته نشان گاو خشمگین به زمان بیشتری نیاز دارد. لامبورگینی برای افزودن مدل چهارم به خط تولید خود عجلهای ندارد زیرا اوروس تا سال ۲۰۲۶ و روئلتو تا سال ۲۰۲۷ بهطور کامل فروخته شدهاند. این شرکت در سال ۲۰۲۴ رکورد فروش را با تحویل ۱۰,۶۷۸ دستگاه خودرو و رشد ۵.۷ درصدی ثبت کرد.
البته درحالیکه لامبورگینی قصد دارد در آیندهای قابل پیشبینی به تولید خودروهای مجهز به موتورهای V8 و V12 ادامه دهد، اگر اتحادیه اروپا قانون منع فروش خودروهای تولیدکنندهٔ گازهای گلخانهای را تا سال ۲۰۳۵ اعمال کند و تولید سوختهای مصنوعی بهموقع گسترش نیابد، این شرکت ممکن است زودتر مجبور به کنار گذاشتن موتورهای درونسوز شود.