به گزارش خبرنگار مجله ماشین، در حاشیه بیستودومین نمایشگاه خودرو شیراز که در خردادماه ۱۴۰۴ برگزار شد، شرکت نگین تندیس الماس از دو برنامه مهم برای توسعه سبد محصولات وارداتی خود رونمایی کرد. نخست، عرضه نسخه کمآپشن از تویوتا راوفور ۲.۰ لیتری در سامانه فروش خودروهای وارداتی. دوم، و شاید جذابتر برای علاقهمندان به خودروهای سدان، واردات تویوتا کمری با پیشرانه ۲.۰ لیتری بنزینی بهعنوان گزینهای اقتصادیتر نسبت به نمونههای پیشین.
این نسخه از تویوتا کمری قرار است برای نخستینبار از سوی نگین تندیس در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شود. خودروی مذکور توسط کمپانی GAC در چین مونتاژ میشود و به یکی از شناختهشدهترین پیشرانههای تویوتا یعنی موتور M20C مجهز است. این پیشرانه که پیشتر نیز در مدلهای ۲.۰ لیتری راوفور به کار رفته، قدرتی معادل ۱۷۰ اسببخار و گشتاوری در حدود ۲۰۷ نیوتنمتر تولید میکند.
گیربکس CVT که در این مدل نیز بهکار رفته، موجب شده مصرف سوخت خودرو در محدودهای مناسب و اقتصادی قرار گیرد؛ عددی بین ۶.۰ تا ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، بسته به شرایط رانندگی و نوع مسیر. این کمری با این مشخصات، شتابی در حدود ۱۰.۹ ثانیه دارد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتربرساعت برسد.
در حالی که اطلاعات فنی این مدل کمکم در حال انتشار است، هنوز جزئیات دقیق سطح تجهیزات و آپشنها اعلام نشده. با این حال، از آنجایی که هدف از عرضه این نسخه، ارائه گزینهای اقتصادیتر برای مشتریان ایرانی است، پیشبینی میشود بسیاری از آپشنهای رفاهی و ایمنی موجود در نسخههای عرضهشده از مسیر سامانه جانبازی، در این مدل حذف یا سادهسازی شده باشد.
برچسب ها: تویوتا
لینک کوتاه نوشته
بررسی تویوتا کمری ۲.۰ لیتری نگین تندیس: جدید وارداتیها
کپی لینک
source