مرسدس-AMG با معرفی کانسپت AMG GT XX، گامی بلند در تعریف مجدد خودروهای اسپرت چهار درب برداشته است. این خودرو نه تنها یک نمایش خیره‌کننده از فناوری‌های پیشگام است، بلکه پیش‌نمایشی از مدل‌های تولید انبوه آینده این برند به شمار می‌رود. با بهره‌گیری از سه موتور شار محوری و یک باطری با کارایی بالا که کاملاً از ابتدا توسعه یافته است، AMG کانسپتی انقلابی را ارائه می‌دهد که ابعادی جدید از عملکرد را ممکن می‌سازد. این کانسپت مملو از راه‌حل‌های فنی است که قرار است در مدل‌های آتی بر پایه معماری الکتریکی AMG با کارایی بالا (AMG.EA) به کار گرفته شوند.

مارکوس شفایر، مدیر ارشد فناوری مرسدس-بنز گروپ AG، این کانسپت را نتیجه تلاش برجسته‌ترین متخصصان در شبکه‌های تحقیق و توسعه جهانی مرسدس-بنز می‌داند. او تاکید می‌کند که کانسپت AMG GT XX مرزهای عملکرد و استقامت را با سه موتور شار محوری خود به سطحی کاملاً جدید ارتقا داده است.

مایکل شیبه، مدیرعامل مرسدس-AMG GmbH، نیز این کانسپت را نقطه عطفی در تاریخ AMG می‌داند که فناوری‌های پیشگامانه‌ای را برای بازتعریف عملکرد بالا به ارمغان می‌آورد. او اظهار داشت: “قلب یک AMG همیشه موتور آن بوده و با معماری الکتریکی اختصاصی ما نیز همین‌گونه خواهد ماند. با موتور شار محوری پیشرفته خود، یک درایو انقلابی را ارائه می‌دهیم که از نظر چگالی قدرت، وزن و بسته بندی بی‌نظیر است. این درایو با یک باطری جدید و عملکردی بی‌سابقه همراه شده که سطح جدیدی از عملکرد و استقامت را ممکن می‌سازد.”

گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی مرسدس-بنز گروپ AG، نیز این کانسپت را تجسم فلسفه طراحی “خلوص حسی” AMG در آینده می‌داند و آن را در راستای میراث خودروهای اسپرت و نمادین مرسدس-بنز مانند ۳۰۰ SL و Silver Arrows، و همچنین GT و AMG ONE توصیف می‌کند.

کانسپت AMG GT XX با توان خروجی بیش از ۱۰۰۰ کیلووات (بیش از ۱۳۶۰ اسب بخار)، می‌تواند به حداکثر سرعت بیش از ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. ترکیب سه موتور شار محوری با باطری جدید با کارایی بالا، سطحی کاملاً جدید از توان پیوسته را به ارمغان می‌آورد.

موتورهای شار محوری مزایای بسیاری دارند: آن‌ها به طور قابل توجهی فشرده‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از موتورهای الکتریکی معمولی هستند. چگالی قدرت موتورهای شار محوری حدود سه برابر موتورهای الکتریکی معمولی است. در عین حال، این موتورهای نوآورانه حدود دو سوم سبک‌تر هستند و تنها یک سوم فضا را اشغال می‌کنند.

باطری الکتریکی با کارایی بالا (HP.EB)، توان خروجی بالا را با قابلیت تکرارپذیری استثنایی ارائه می‌دهد و عملکرد کلی بی‌نظیر خودرو را تضمین می‌کند. این باطری با جذب سریع انرژی و چگالی توان بالا همراه شده است.

بدنه خام (Body-in-white) کانسپت AMG GT XX بر پایه معماری جدید AMG.EA است و کاملاً جدید طراحی شده است. ماتریس هوشمند مواد متشکل از آلومینیوم، فولاد و مواد کامپوزیت فیبر، استحکام استثنایی AMG را با وزن کم ترکیب می‌کند.

کانسپت AMG GT XX نمادی از عملکرد خودروهای اسپرت مرسدس-بنز است. رنگ‌بندی چشم‌نواز نارنجی Sunset Beam، اعتماد به نفس این برند را به نمایش می‌گذارد.

آیرودینامیک: فاکتوری حیاتی برای عملکرد بالا، به ویژه در سرعت‌های بالا: در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۸۳ درصد از انرژی درایو برای غلبه بر مقاومت هوا مورد نیاز است. کانسپت AMG GT XX با شکل تخت و اسپرت، شیشه جلوی بسیار شیب‌دار، کاپوت کشیده، پنجره‌های جانبی زاویه‌دار و حذف شیشه عقب بهینه‌سازی شده است.

فضای داخلی کانسپت AMG GT XX به مانند یک خودروی مسابقه‌ای، به حداقل رسیده است، در حالی که ظاهری لوکس ارائه می‌دهد. فضای داخلی تقریباً به طور کامل در رنگ سیاه غرق شده است. مواد با کیفیت بالا با بافت‌های مختلف قرار دارند که به همان اندازه که زیبا به نظر می‌رسند، حس خوبی را نیز منتقل می‌کنند.

کانسپت AMG GT XX قدرت خود را با سیستم تمام چرخ محرک AMG Performance 4MATIC+ به جاده منتقل می‌کند. سه موتور الکتریکی که کاملاً از یکدیگر جدا شده‌اند، امکان توزیع گشتاور کاملاً متغیر به چرخ‌های جلو و عقب را فراهم می‌کنند.

کانسپت AMG GT XX نه تنها استانداردهای جدیدی را در عملکرد تعیین می‌کند، بلکه با بسیاری از نوآوری‌های دیگر در داخل و خارج، پیشگام آینده خودروهای اسپرت است.

توسط autokhabari.ir