نیسان در خط تولید خود انواع و اقسام شاسی بلندها را دارد که هر یک ویژگیها و مشخصات خاص خود را دارند. یکی از این مدلها، آرمادا است که در واقع همان نیسان پاترول در بازار ایالات متحده است و از طراحی و مشخصات فنی مشابهی در هر نسل برخوردار است.
مدل 2025 آرمادا با تغییرات عمدهای در طراحی و مشخصات فنی، توجه هر علاقهمندی به خودروهای آفرودی با کیفیت را به خود جلب میکند. در این قسمت قصد داریم با آرمادا 2025 که همان پاترول است، بیشتر آشنا شویم.
مشخصات فنی آرمادا 2025 شامل پیشرانه توئین توربوشارژ 3.5 لیتری شش سیلندر، قدرت 425 اسب بخار و قیمت پایه 59 هزار دلار است.
آرمادا 2025؛ بازگشت جدی پاترول آمریکایی
نیسان آرمادا همیشه در میان شاسیبلندهای جاافتادهتر مبتنی بر پیکاپ، رقیبی نه چندان جدی به نظر میرسید. اما اینبار اینگونه نیست. نیسان، آرمادا را برای سال 2025 به طور کامل بهبود بخشیده و ظاهری جسورانه و فضای داخلی بهروز شدهای برای آن در نظر گرفته تا با موتور شش سیلندر توربوشارژ کاملاً جدید هماهنگ باشد.
خداحافظی با V8؛ سلام به قدرت واقعی
نیسان موتور پیشرانه V-8 قبلی را کنار گذاشته و یک موتور 6 سیلندر خورجینی توئین توربو جدید را جایگزین آن کرده است. این موتور 3.5 لیتری جدید، 425 اسب بخار قدرت دارد که افزایش قدرت خالص 25 اسب بخاری نسبت به موتور V-8 قدیمی است.
حتی با دو سیلندر کمتر، موتور V-6 قدرت کافی برای به حرکت درآوردن این SUV بزرگ را دارد. آرمادای سنگین وزن در پیستها بسیار سریع به نظر میرسد و در زمان 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد.
پیشرانه جدید همچنین به یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته یکپارچه متصل است و سیستم چهار چرخ محرک نیز به عنوان یک آپشن در اکثر مدلها موجود است.
کابینی که دیگر خستهکننده نیست
یکی از بزرگترین مشکلات مدل قبلی آرمادا، کابین کوچک و فناوری محدود آن بود. اما آرمادا جدید فضای داخلی دوستداشتنی و پر از فناوری دارد. مدلهای SL و SV از دو نمایشگر 12.3 اینچی بهره میبرند، در حالی که مدلهای Platinum، Pro-4X و Platinum Reserve به نمایشگرهای 14.3 اینچی مجهزند.
رانندگی نیمهخودکار؛ یک آپشن وسوسهبرانگیز
جدیدترین و بهترین سیستم کمکی رانندگی ProPilot Assist 2.1 نیسان در مدل آرمادا موجود است. این سیستم ایمنی فعال نیسان بدون دخالت دست کار میکند و در سفرهای طولانی در بزرگراه به طور یکپارچه عمل میکند.
طراحی مدرنتر؛ جسورتر از همیشه
از نظر بصری، آرمادا از تاهو و یوکان بزرگتر به نظر میرسد. طراحی مدل 2025 نسبت به مدل قبلی بسیار بهبود یافته است؛ خطوط بدنه تیزتر، قسمت جلو شیکتر و همه چیز منسجمتر به نظر میرسد.
فضای کابین: جادار، اما نه از همه بهتر
آرمادا از هر نظر جادار است، اما در مقایسه با برخی از رقبای اصلی خود، به خصوص در ردیف سوم، کمی از نظر فضا عقبتر است.
سواری نرم، فرمان دقیق نیسان آرمادا 2025
برای چنین شاسیبلند بزرگی، نیسان آرمادا 2025 به طرز شگفتآوری سبک است. شاسی جدید 25 درصد بهبود در استحکام پیچشی و 57 درصد افزایش در سختی جانبی را به همراه دارد.
مصرف سوخت: هنوز جای بهبود دارد
آرمادا کممصرفترین شاسیبلند نیسان نیست. مدل سه ردیف صندلی در بهترین حالت مصرف سوخت 14.7 لیتر در هر صد کیلومتر در شهر، 11.7 لیتر در هر صد کیلومتر در جاده و 13 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی دارد.
قیمتگذاری و جمع بندی
آرمادا برای سال 2025 در چندین مدل عرضه میشود، مدل پایه SV با قیمت پایه 59530 دلار عرضه میشود. علاقهمندان به آفرود، از اضافه شدن مدل قدرتمند Pro-4X که قابلیتهای آفرود بیشتری را با قیمت 75000 دلار ارائه میدهد، قدردانی خواهند کرد. مدل پلاتینیوم رزرو که در اینجا آزمایش شده نیز، در صدر این سری قرار دارد و قیمت پایه آن 79000 دلار است.