وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویری از نسل دوم فولکس واگن ماگوتان 2025 را منتشر کرده است. این خودرو در سال 2018 برای عرضه در چین معرفی شد و می توان آن را جانشین معنوی پاسات سدان در نظر گرفت. زیرا نسل جدید پاسات فقط در فرم استیشنواگن در اروپا و کشورهای دیگر به فروش می رسد. اما اشکودا ساپرب با زیرساخت فنی مشترک با پاسات همچنان در فرم سدان هم عرضه می شود.
طراحی فولکس واگن ماگوتان 2025 چندان هیجان انگیز نیست و حتی در مقایسه با پاسات هم کمتر توجه را به خود جلب می کند. با این حال، فرم صندوق عقب آن از اشکودا ساپرب کاربردی تر به نظر می رسد.
ابعاد بدنه این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.99، 1.854، 1.487 و 2.871 متر اعلام شده است. بدنه این خودروی 1684 کیلوگرمی روی رینگهای 17 تا 19 اینچی استوار می شود. بر اساس تصاویر منتشر شده توسط MIIT، فولکس واگن ماگوتان 2025 به صورت جزئی و مطابق با سلیقه مشتریان چینی دستخوش تغییر شده است.
چراغ سرتاسری عقب این خودرو شباهت به محصولات برقی فولکس واگن دارد و خروجی اگزوز زیر سپر عقب پنهان شده است. نمونه حاضر در تصاویر که با رنگ خاکستری تیره مات تزئین شده، احتمالا گرانترین نسخه از فولکس واگن ماگوتان 2025 است و رینگهای دو رنگ و جزئیات مشکی روی بدنه این خودرو قابل تشخیص است.
بنابر اسناد MIIT، فولکس واگن ماگوتان 2025 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 217 اسببخار قدرت مجهز شده است.
فولکس واگن در چین سدانهای مختلفی مانند ماگوتان، فیدئون، لاماندو L، لاویدا، ساگیتار، سی سی، سانتانا، بورا و پاسات را به فروش می رساند. این نشان می دهد که خودروهای سدان هنوز در چین از محبوبیت نسبی برخوردار هستند.