فراری از جدیدترین محصول خود به نام آمالفی رونمایی کرده است. این خودرو یک کوپه چهارنفره موتور جلو است که جایگزین مدل روما شده و از بسیاری از عناصر طراحی آن بهره میبرد. طراحی نمای جلویی جدید هماهنگ با زبان طراحی مدرن فراری و کابین بهروزشده از ویژگیهای برجسته این خودرو هستند.
از نظر ابعاد و تناسبات، آمالفی شباهت زیادی به روما دارد و بیشتر شبیه یک فیسلیفت به نظر میرسد. طراحی پوزه کوسه که در مدلهایی مانند SF90 و دودیچی چیلیندری دیده شده، در آمالفی نیز بهکار رفته و یک نوار مشکی، دو چراغ جلوی باریک را به هم متصل میکند. در بخش عقب، چهار چراغ مجزا حفظ شدهاند، اما یک قطعه تزئینی مشکی، دو چراغ داخلی را به هم پیوند داده است.
در داخل کابین، تغییرات بزرگی رخ داده است. فراری دکمههای لمسی خازنی فرمان که انتقادات زیادی به دنبال داشت را حذف کرده و به سراغ دکمههای فیزیکی واقعی رفته است. حتی دکمه استارت لمسی نیز جای خود را به یک دکمه فیزیکی تیتانیومی در سمت چپ داده است.
زیر کاپوت، پیشرانه آشنای ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که حالا ۲۰ اسب بخار نسبت به روما قویتر شده و ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، در حالیکه گشتاور ۷۶۰ نیوتن متری بدون تغییر باقیمانده است. نیروی موتور هم از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود.
فراری ادعا میکند که آمالفی در ۳.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت است. افزایش قدرت از طریق میل بادامکهای سبکتر، بلوک موتور با ماشینکاری دقیقتر، روغن با ویسکوزیته کمتر و تنظیمات جدید توربوشارژر حاصل شده است.
آمالفی مجهز به فناوریهای پیشرفتهای است. سیستم ترمز با سیم که از مدلهای ۲۹۶ و دودیچی چیلیندری به عاریت گرفته شده، حس بهتری به پدال ترمز میدهد. اسپویلر فعال عقب در سرعتهای بالا باز میشود تا پایداری را بهبود بخشد. فراری ادعا میکند که این بال در بالاترین حالت خود، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۱۰ کیلوگرم داونفورس تولید و تنها ۴ درصد به مقاومت هوا اضافه میکند.
هنوز تاریخ دقیق عرضهٔ آمالفی اعلام نشده اما انتظار میرود تولید جانشین روما تا پایان سال آغاز شود و مدت کوتاهی بعد نسخهٔ روباز هم ارائه خواهد شد.