مرسدس AMG با معرفی کانسپت AMG GT XX، گام بزرگی در الکتریکیسازی برداشته است. این سوپرسدان برقی با 1340 اسب بخار قدرت و سرعت 360 کیلومتر بر ساعت، پیشنمایشی از اولین خودروی الکتریکی تولیدی AMG در سال آینده است. این خودرو آماده رقابت با لوسید ایر سفایر و پورشه تایکان توربو GT است.
AMG GT XX با طراحی تهاجمی و متمایز خود، از رنگ نارنجی الهامگرفته از سوپراسپرت افسانهای C111 بهره میبرد. ضریب درگ 0.198 این خودرو با رینگهای پهن و آینههای جانبی قابلتوجه است. کاورهای کربنی متحرک رینگها که با انرژی جنبشی چرخها کار میکنند، جریان هوا و خنکسازی ترمز را بهینه میکنند.
داخل کابین، صندلیهای ریکارو با روکش ساختهشده از لاستیکهای بازیافتی GT3، نمایشگر دوگانه بزرگ، فرمان یوغی شکل با انتخابگرهای چرخشی و شیفترهای پدالی دیده میشود. تریم نارنجی و نورپردازی داخلی، فضایی لوکس ایجاد کرده است.
از نظر فنی، مرسدس AMG GT XX از معماری 800 ولتی با باتری استوانهای خنکشونده مستقیم بهره میبرد. این خودرو با شارژ 850 کیلوواتی، در 5 دقیقه حدود 400 کیلومتر برد اضافه میکند. سه موتور الکتریکی این خودرو شامل دوتا عقب و یکی جلو با گیربکسهای سیارهای و اینورترهای خنکشونده با آب، 1340 اسب بخار تولید میکنند.
برای شبیهسازی حس رانندگی با موتور V8، صدای V8 شبیهسازیشده از بلندگوهای داخل محفظه چراغها پخش میشود. شیفترهای پدالی هم شبیهسازی تعویض دنده گیربکس را ارائه میدهند.
هرچند برخی ویژگیهای کانسپت AMG GT XX ممکن است به دلیل مقررات ایمنی به تولید نرسند، اما ویژگیهای قوای محرکه آن نویدبخش آیندهای قدرتمند برای AMG است.