مدیر طراحی مرسدس بنز از طراحی رادیکال و زودهنگام سدان الکتریکی EQS انتقاد کرد و اذعان داشت که این خودرو ده سال زودتر از زمان مناسب خود به بازار عرضه شد. گوردن واگنر، رئیس طراحی مرسدس بنز، در این باره اظهار نظر کرد.

مرسدس بنز EQS در سال 2021 به عنوان پرچمدار خودروهای الکتریکی مرسدس معرفی شد، اما نتوانست به اندازه مدل بنزینی همتای خود، یعنی S کلاس، فروش داشته باشد. به گفته واگنر، طراحی پیشرو و غیرمتعارف EQS دلیل اصلی این ناکامی بوده است.

واگنر در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خودرویی اظهار داشت: “فکر می‌کنم EQS احتمالاً ده سال زود معرفی شد.” او اشاره کرد که این خودرو شاید به دلیل مقایسه با S کلاس بنزینی که با هدف متفاوتی طراحی شده بود، از ابتدا با چالش مواجه شد.

واگنر افزود: “این خودرو بسیار پیشرو است و البته در ابتدا به‌عنوان یک لیموزین مخصوص راننده طراحی نشده بود. بسیاری از خریداران در این کلاس انتظار یک کاپوت بلند و ظاهر ویژه یک خودروی لیموزین را دارند اما EQS در این زمینه متفاوت است.”

مرسدس در به‌روزرسانی سال 2024 جلوپنجره سنتی‌تری به EQS اضافه کرد تا نظر خریداران محافظه‌کارتر را جلب کند. مشکلات EQS باعث شده مرسدس تصمیم بگیرد در نسل بعدی، این مدل و S کلاس را ادغام کند؛ بدین معنی که هر دو با مدل‌های بنزینی و الکتریکی تحت نام و طراحی S کلاس جایگزین خواهند شد.

توسط autokhabari.ir