مالکان خودروهای هیبریدی یا برقی جدید ممکن است با حرفی ناشناخته اما کنجکاوی برانگیز روی دسته تعویض دنده آشنا باشند: “B”. متأسفانه، این حرف به معنای حالت افزایش قدرت Boost Mode نیست. بلکه “B” مخفف ترمز است. این نام‌گذاری کمی گمراه‌کننده به نظر می‌رسد، زیرا انتخاب این حالت در واقع ترمزهای اصطلاحاً سنتی اصطکاکی خودرو را به کار نمی‌اندازد. هدف اصلی این حالت، به حداکثر رساندن بهره‌وری سیستم ترمز احیاکننده (Regenerative Braking System) در این خودروها است.

همچنین بخوانید:

هنگامی که پای خود را از پدال گاز برمی‌دارید در دنده B، موتور الکتریکی به حالت ژنراتور تغییر وضعیت می‌دهد. این فرآیند به این معناست که انرژی جنبشی خودرو یعنی حرکت رو به جلوی آن به انرژی الکتریکی تبدیل شده و مستقیماً به باتری بازگردانده می‌شود. از دیدگاه راننده، این امر احساسی از مقاومت یا درگ بیشتر ایجاد می‌کند که به‌طور مؤثری خودرو را به شکلی مشابه با تعویض به دنده پایین‌تر در یک خودرو دستی کند می‌کند.

source

توسط autokhabari.ir