به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پیکاپ آمیکو آسنا، با ظاهری عضلانی که برای بازار ایران کمتر شناخته شده بود، در حالی روی خط تولید آمد که تا پیش از آن هیچ خودروسازی جرات ورود به این سگمنت را نداشت.

پیکاپ آسنا، اما تولید و با استقبال پرشوری نیز مواجه شد تا جایی که امروز می‌بینیم بسیاری از خودروسازان داخلی حداقل یک محصول در این دسته‌بندی دارند.

پیکاپ آمیکو آسنا هرچند مسیر ورود پیکاپ تراک‌ها به بازار را هموار کرد اما به دلایل مختلفی از جمله تعلق به بخش خصوصی واقعی، نتوانست سهم زیادی از این سگمنت را به خود اختصاص دهد. از سال ۱۳۹۷ که آسنا دنده‌ای تولید شد تا سال ۱۴۰۱ که آمیکو از نمونه اتومات این پیکاپ رونمایی کرد، آسنا همواره در کورس با مدعیان بزرگ این سگمنت قرار داشت اما در نهایت عرصه را به شرکت کرمان موتور و پیکاپ KMC T۸ واگذار کرد.

در نهایت، پیکاپ آمیکو آسنا به عنوان اولین پیکاپ تراک بازار خودرو ایران به پایان راه رسید و در آستانه توقف تولید قرار گرفت.

براساس اخبار رسیده به خبرنگار پرشین خودرو، تولید پیکاپ آسنا به پایان رسیده است. البته باید تاکید کنیم که با وجود به پایان رسیدن تولید آسنا در شرکت آمیکو، چند دستگاه شاسی و بدنه این خودرو که در انبار شرکت موجود بوده در حال تکمیل و عرضه به بازار است و پس از آن باید با پیکاپ آسنا برای همیشه خداحافظی کنیم.

با توقف تولید پیکاپ آسنا، این خودروساز بخش خصوصی با نسل چهارم کامیون ۲۶۳۱ در بازار خودروهای کاروتجاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

با توجه به این‌که آمیکو در سال‌های گذشته برنامه‌ای قطعی برای معرفی جایگزین پیکاپ آسنا نداشت، بعید می‌دانیم که در ماه‌های پیش رو نیز محصولی در این سگمنت به بازار عرضه کند. البته در بهمن سال ۱۴۰۱ بود که آمیکو دست به رونمایی پیکاپ آرتیستون در نمایشگاه خودرو تهران زد و چند باری هم در رویدادهای مختلف این خودرو را به نمایش درآورد اما پیکاپ آرتیستون هم به جرگه فراموشی سپرده و خبری از تولید آن نشد.

پیکاپ آرتیستون
تصویری از رونمایی پیکاپ آمیکو آرتیستون در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱

source

توسط autokhabari.ir