برند خودرویی لوکس XTRIM رسماً اعلام داشته است که نام مدلهای اصلی این برند به طور کامل بازنگری شدهاندVX به QX ، TXL دوباره به TX باز گشته و LX به SX تغییر نام مییابد. این تغییر نامها، بیانگر تعهد قوی XTRIM به نوآوری، توسعه پایدار و طراحی هوشمندانه است و نشاندهنده ورود رسمی برند XTRIM به دوران جدیدی در توسعه استرانژی برند اکستریم میباشد.
انسان همواره در مسیر اکتشاف گام برداشته است. از لحظهای که برای نخستینبار به ستارگان نگریستیم، سفر بیپایان پرسشگری و پیشرفت را آغاز کردیم. تلاش برای درک جهان، رمزگشایی از طبیعت و بازتعریف “خود” همواره عامل پیشرفت تمدنها بوده است. همین عطش برای مواجهه با ناشناختهها، سرچشمهی روح برند XTRIM است. برند XTRIM معتقد است که لوکس بودن واقعی از شجاعت در اکتشاف و هنر در بیان خویشتن سرچشمه میگیرد.
به همین دلیل است که XTRIM همواره خود را با استانداردهای بالاتری میسنجد؛ چه در بررسی ریشههایش، و چه در ترسیم مسیر آینده. برند XTRIM که در اروپا متولد شده، وارث اصالتی لوکس است و بر بستری فرهنگی، تاریخی و فنی غنی پیشرفته برای توسعه محصولات خود ایجاد کرده است. این بنیان، به همراه دیدی آیندهنگر، XTRIM را از پیروی مطلق نجات داده و به جایگاه پیشرو رسانده است. این مسیر، به فلسفهای استوار انجامیده است: متولد شده برای بیشتر بودن (Born for More).و ثبات را در رانندگی ارائه میدهد.
عبارت BORN نمایانگر میراث اصیل و پایههای فنی مستحکم XTRIM است؛ در حالی که MORE بیانگر روحیه اکتشاف بیپایان، هدفگذاریهای بلندپروازانه و عبور همیشگی از مرزهاست. «متولد شده برای بیشتر بودن» صرفاً یک شعار نیست؛ بلکه نمایانگر سبک زندگیای والا و طرز فکری پیشرونده است، رویارویی با جهان با اعتماد به نفس و دستیابی به دستاوردهای خارقالعاده از مسیر تحول مستمر.
در برند XTRIM، خودرو صرفاً یک محصول صنعتی نیست؛ بلکه بیانگر هویت، نگرش و مسیر زندگی است. هر خودروی XTRIM، حاصل تعهد بیوقفه به کیفیت و ادای احترام به روح انسان است. با تکیه بر نوآوری و اکتشاف، اکستریم در پی ارائه تجربهای لوکس می باشد که با لوکس سواران ایرانی ارتباطی عمیق برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کند.
با تمرکز بر رویکردی کاربرمحور در بازار ایران، XTRIM بر سه ستون اصلی تکیه دارد: لوکس بودن، هوشمندی و جوانگرایی تا سبد محصولاتی ارائه دهد که استایل را با عملکرد در هم میآمیزد. از VX گرفته تا TXL و LX، مجموعه محصولات این برند سناریوهای متنوعی از رانندگی را پوشش میدهد: از چابکی در شهر تا سفرهای تجملی و همراهانی قابل اتکا برای هر فرد ماجراجو.
بر اساس درک روندهای آتی خودروهای لوکس در بازار ایران، بازتعریف استراتژی محصول و ارتباط با هنر فرهنگ و تاریخ سرزمین ایران، سیستم نامگذاری سری محصولات این برند لوکس بازنگری و بازسازی شده است. این تغییر نام، نهتنها نوسازی سیستم بیانی برند است، بلکه بازآفرینی نظام معنایی و ارزشی آن نیز هست. با تکیه بر سیستمی منطقی، قابلشناسایی و جهانی در نامگذاری و حضور مولفه های هنری و فرهنگی و تاریخی ایرانیان، XTRIM ساختار محصولی منسجم و عمودیمحور ایجاد خواهد کرد که بتواند به تقاضاهای زیباییشناختی گوناگون و سناریوهای مصرف روزافزون، پاسخ دقیقتری بدهد.
QX (نام قبلی: VX): شاسیبلند پرچمدار کلاس تجاری
بهعنوان پرچمدار شاسیبلندهای XTRIM، QX که با شعار «به راحتی یک پرواز اختصاصی» شناخته میشود. با طولی نزدیک به ۵ متر و چیدمان جادار ۷ صندلی، محیطی شخصی و آرام را برای کاربران ممتاز فراهم میکند. چه برای سفرهای تجاری، چه جلسات رسمی و چه سفرهای خانوادگی طولانی، QX با قدرتی پویا، فضایی فراوان و سواریای راحت، تلفیقی از لوکس بودن و کاربردی بودن را به نمایش میگذارد—نمادی از درک عمیق XTRIM از تعادل میان تجمل و کارایی و در در فرهنگ ایرانی، سفر تنها یک جابهجایی فیزیکی نیست، بلکه نمادی از تکامل، شناخت و تعالی است.
TX (نام قبلی: TXL): انتخاب پویای قشر ممتاز شهرنشین
TX بهعنوان نماینده XTRIM در کلاس شاسیبلندهای متوسط، بر پایه مفهوم «با لذت برانید» طراحی شده است و نیازهای پیچیده قشر ممتاز و خاص شهری را از لحاظ بهرهوری، سلیقه و کیفیت رانندگی بهخوبی پاسخ میدهد. در ریتم پرشتاب زندگی شهری، TX فقط یک وسیله حملونقل نیست بلکه تجلی نظمی شیک و روشی هوشمندانه برای حرکت در شهر است که بازتابدهنده سبک زندگی طبقه متوسط مدرن میباشد و پلی ساخته شده میان گذشته و آینده، میان ریشهها و رؤیاهای ایرانیان است.
SX (نام قبلی: LX): حس لوکس برای جوانان مدرن
SX با شعار «تجربه یک زندگی مدرن»، محصولی پیشرو است که برای نسل جوان طراحی شده است. زیبایی شناسی مدرن و شخصیت چابک آن چشم ها را خیره می کند، نه تنها با طراحی ظاهری خاص، بلکه با بیانی جسورانه از آزادی، فردیت و سلیقه. برای کسانی که تازه وارد جامعه شدهاند، به استقلال مالی رسیدهاند و در مسیر تکامل سلیقه خود هستند، SX دروازهای به دنیای لوکس است و نقطه آغاز رویاهای بلندپروازانه. نام گذاری در اکستریم SX با الهام از فرهنگ ایرانی از ظرافت نگارگری زبان جهانی طراحی ساخته شده است.
هر مدل XTRIM تجسمی ملموس از روح اکتشاف است. هر یک بهشیوهای خاص، به نیازهای بنیادین انسان در حوزه جابجایی، هویت، احساس و سبک زندگی پاسخ میدهند.
این تغییر نامها صرفاً تحولی نمادین نیست، بلکه نگاشتی کلامی از مفاهیم برند در سطح محصول و برند است. این تحول نشانهای از رشد مداوم XTRIM بهعنوان یک برند ردهبالا بوده و نویدبخش بازسازی نظاممند اکوسیستم محصولات آینده، تجربه رانندگی لوکس در بازار ایران و آگاهی از برند است. مدلهای QX، TX و SX بهعنوان نمایندگان روحیه اکتشاف و پیوند با احساسات رانندگان لوکس ایرانی، روایت های فرهنگی و تاریخی ایرانیان با نامی نو و نگاهی تازه، فصل بعدی XTRIM را رقم خواهند زد.
source