به گزارش مجله ماشین، در دنیای موتورسیکلتهای کلاسیک، هوندا CB750F یکی از محبوبترین مدلها برای تبدیل به کافه ریسر است. با این حال، تیمی با استعداد در Augment Motorworks در تورنتو کانادا، با انجام تغییرات گسترده، یک مدل استثنایی و بینظیر به نام «ال چرو» (El Chero) خلق کرده است که استانداردهای جدیدی را در این سبک ایجاد میکند.

قلب تپنده موتور و تغییرات فنی
پروژه ال چرو با یک هوندا CB750F سوپر اسپرت مدل ۱۹۷۶ آغاز شد و با تغییرات فنی پیچیدهای همراه بود. یکی از مهمترین اصلاحات، تغییر سیستم روغنکاری موتور از حالت Dry Sump به Wet Sump بود. این تغییر به تیم سازنده اجازه داد تا مخزن روغن را حذف کرده و فضای زیر زین را کاملاً خالی و مرتب نگه دارد، که به زیبایی بصری موتورسیکلت افزود.
علاوه بر این، موتور چهارسیلندر خطی بهطور کامل بازسازی شد و قطعات داخلی آن با نمونههای باکیفیت و عملکردی جایگزین شدند. سیستم اگزوز جدید با پیکربندی ۴ به ۴ و اگزوزهای «مگافون معکوس»، علاوه بر صدای جذاب، ظاهری خیرهکننده به موتور بخشیده است.

ارتقای سیستم تعلیق و ترمز
برای بهبود عملکرد و ایمنی، سیستم تعلیق و ترمز نیز بهروزرسانی شدهاند:
- تعلیق عقب: کمکفنرهای جدید و قابل تنظیم با مخزنهای خارجی (پیگیبک) نصب شدهاند تا عملکرد موتورسیکلت را بهبود بخشند.
- تعلیق جلو: دوشاخهای فابریک با قطعات داخلی Race Tech تقویت و کوتاهتر شدهاند.
- ترمز: برای افزایش قدرت ترمزگیری، یک دیسک و کالیپر اضافی در جلو نصب شده و تمامی تجهیزات ترمز بازسازی شدهاند.

طراحی و جزئیات ظاهری
در بخش طراحی، Augment Motorworks با حفظ باک اصلی، قسمتهای دیگر بدنه را بازسازی کرده است:
- شاسی و بدنه: شاسی عقب به شکل حلقهای درآمده و یک زین کافه ریسر دستساز با روکش چرم مشکی روی آن قرار گرفته است.
- جزئیات کابین: فرمان Clip-on، یک نمایشگر دیجیتال چندکاره و جاپاییهای آلومینیومی CNC در بخش کابین نصب شدهاند.
- روشنایی: چراغ جلوی LED با کیفیت بالا، در کنار راهنماهای کوچک، ظاهری مدرن به این کافه ریسر کلاسیک دادهاند.
رنگبندی نهایی ال چرو ترکیبی از رنگ مشکی در بیشتر قسمتها با هایلایتهای قرمز روی باک و دم موتورسیکلت است که ظاهری جذاب و قدرتمند به آن بخشیده است. این پروژه نمونهای بارز از بازسازی هنرمندانه و فنی یک موتورسیکلت کلاسیک است که توانسته است اصالت را با عملکرد مدرن ترکیب کند.
source