به گزارش مجله ماشین، مدیر ارشد مالی فعلی جگوار، قرار است از نوامبر سال جاری بهعنوان مدیرعامل جدید این شرکت فعالیت خود را آغاز کند. او در اولین اظهارنظرهای خود، با دفاع از استراتژی جدید جگوار برای تبدیلشدن به یک خودروساز کاملاً برقی و لوکس، به انتقادات پاسخ داد.
استراتژی «هیچچیز را کپی نکنید» که در دسامبر ۲۰۲۴ با رونمایی از کانسپت تایپ ۰۰ (Type 00 Concept) معرفی شد، با واکنشهای متفاوتی روبهرو شده است. بااینحال، بالاجی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن ابراز خوشبینی به آینده این برند گفت: «ما برنامههای خود را تدوین کردهایم و خودروها در حال رونمایی هستند. مشتریان نیز در نمایشگاهها واکنشهای هیجانانگیزی نسبت به آنها نشان میدهند. استراتژی ما همین است.»
بالاجی در پاسخ به اظهارنظر تند دونالد ترامپ که این رویکرد را «یک فاجعه تمامعیار» توصیف کرده بود، گفت: «باید عملکرد ما را با سایر رقبا مقایسه کنید.»
یکی از نکات مهم در استراتژی جدید جگوار، تغییر کامل در جامعه هدف آن است. مدیر این برند، Rawdon Glover، پیشتر اذعان کرده بود که این شرکت آماده است ۸۵ درصد از مشتریان فعلی خود را از دست بدهد و تنها ۱۵ درصد از آنها را حفظ کند. این رویکرد جسورانه نشان میدهد که جگوار بهجای حفظ مشتریان قدیمی، قصد دارد با برندهای لوکس مانند بنتلی رقابت کند.
در حالی که بسیاری از خودروسازان جهان از برنامههای برقیسازی خود عقبنشینی کردهاند، جگوار قصد دارد بهطور کامل با موتورهای درونسوز خداحافظی کند. گلاور معتقد است در بخش خودروهای فوق لوکس، نوع پیشرانه اولویت ندارد و مشتریان بیشتر به طراحی و کیفیت کابین اهمیت میدهند.
برچسب ها: جگوار
لینک کوتاه نوشته
دفاع مدیرعامل جدید جگوار از رویکرد این شرکت
کپی لینک
source