منتشر شده در 12 شهریور 1404 ساعت 13:00

بازنشستگی زودتر از انتظار مرسدس بنز EQE ؛ تولید این سری از سال ۲۰۲۶ متوقف می شود

مرسدس بنز تصمیم گرفته سری EQE را از سبد محصولات خود حذف کند. این سری که شامل مدل سدان و شاسی بلند می‌شود، از سال آینده دیگر تولید نخواهد شد. علت این تصمیم بازنگری در استراتژی خودروهای برقی کمپانی اعلام شده است.

جایگزین‌های جدید با پلتفرم پیشرفته MB.EA-M

مدل‌های جدید C-Class EQ و GLC EQ که هر دو روی پلتفرم پیشرفته MB.EA-M با معماری ۸۰۰ ولتی توسعه یافته‌اند، به طور غیرمستقیم جایگزین سری EQE خواهند شد. این پلتفرم علاوه بر استفاده بهینه‌تر از فضا و افزایش فضای داخلی، سطح مشابهی از فناوری‌های شاسی EQE را ارائه می‌دهد و از نظر کارایی، کاربر پسندی و راندمان یک گام رو به جلو محسوب می‌شود.

سدان EQE هم‌اکنون در کارخانه مرسدس در برمن آلمان و نسخه شاسی بلند آن در تاسکالوسا آمریکا تولید می‌شود. توقف عرضه این دو مدل به مرسدس اجازه می‌دهد تا کارخانه‌ها را برای ورود نسل بعدی محصولات برقی از جمله E-Class EQ آماده کند. این مدل الکتریکی در سال ۲۰۲۷ از راه خواهد رسید.

پیشتر قرار بود سری EQE در سال آینده یک فیس لیفت اساسی با تغییرات زیاد دریافت کند. از جمله این تغییرات می‌توان به ارتقا از سیستم ۴۰۰ ولتی به ۸۰۰ ولتی، استفاده از اینورتر سیلیکون-کاربید و موتورهای الکتریکی نسل جدید eATS2 اشاره کرد. با این حال، مرسدس این ارتقاها را تنها برای خانواده پرچمدار EQS کنار گذاشته است.

معرفی نسل جدید C-Class EQ و GLC EQ

سدان C-Class EQ قرار است در سال ۲۰۲۶ عرضه شود و با ویژگی‌هایی مثل تعلیق بادی و محور عقب فرمان‌ پذیر، پلی میان EQE فعلی و مدل‌های بزرگ‌تر مرسدس باشد. همچنین GLC EQ که در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۵ معرفی می‌شود، با فضای بار ۵۷۰ لیتری در عقب و یک صندوق جلو با حجم ۱۲۸ لیتر، فضای بیشتری نسبت به EQE SUV (با ۵۲۰ لیتر ظرفیت) در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. علاوه بر این، توانایی یدک‌ کشی آن تا ۲۵۰۰ کیلوگرم خواهد بود که یک امتیاز بزرگ برای مشتریان به حساب می‌آید.

معرفی نسل جدید C-Class EQ و GLC EQ

آینده EQE و برنامه مرسدس

مرسدس از زمان معرفی EQE در سال ۲۰۲۲ تاکنون بارها آن را بروزرسانی کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به اضافه شدن پمپ حرارتی، ماژول قطع ارتباط برای موتور جلو در نسخه‌های 4Matic جهت رانندگی به صورت دیفرانسیل عقب، ارتقای ظرفیت باتری به ۹۶ کیلووات ساعت و بهبود توان خروجی در برخی نسخه‌ها اشاره کرد. با این وجود، در برابر ورود نسل جدید مدل‌های برقی، پلتفرم و نحوه استفاده از فضا در این سری دیگر در برابر رقبا مزیتی ندارد؛ به همین خاطر مرسدس ترجیح داده سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن نکند.

source

توسط autokhabari.ir