فورد ماستنگ، در طول زندگی ۶۰ سالهاش، موفقیتهای زیادی را در مسابقات کسب کرده است.
فورد تصمیم گرفته تا برای تجلیل از گذشته این پونیکار، خودرو مسابقهای ماستنگ GT3 IMSA را برای فصل ۲۰۲۴ با لیوری رنگارنگ Champion Spirit ارائه دهد که ادای احترامی به هشت خودرو مسابقهای قبل از آن است.
مدیر بخش جهانی فورد موتوراسپرت درباره لیوری جدید ماستنگ GT3 میگوید که این رنگ آمیختهای از هنر و تاریخ است که طرح و رنگ آن از هشت خودرو مسابقهای ماستنگ از سال ۱۹۶۴ میآید و رنگی جدید و منحصر به فرد ایجاد کرده است. انتخاب هشت طرح و رنگ از لیست طولانی رنگهای نمادین، کاری سخت و چالشی بود.
با وجود تمامی این چالشها، تیم آن را مدیریت کرده و از همان ابتدا از ماستنگهای Tour de France شروع کرده است. این یکی از بزرگترین رویدادهای موتوراسپرت در جهان است که به برد پنجساله جگوار پایان داد.
الهامدهنده بعدی، ماستنگ GT 350 SCCA B Production با مدل سال ۱۹۶۵ است. این مدل برای سری SCCA آماده شده بود. این خودرو با رانندگی Jerry Titus برنده SCCA B Production سال ۱۹۶۵ شد و سه عنوان متوالی بدست آورد.
سومین مدل، ماستنگ شلبی ۱۹۶۶ است که براساس موفقیت GT350 ساخته شد. این خودرو برای فصل اول SCCA Trans_Am Series ساخته شد و چهار مسابقه از هفت مسابقه را برد.
رنگ زرد از ماستنگ Boss 302 مدل ۱۹۷۰ آمده که با کمک رانندگی جورج فولمر و پارنلی جونز، عنوان SCCA Trans_Am آن سال را دریافت کرد. این خودرو شش مسابقه آن فصل را برد.
ماستنگ IMSA GTX مدل ۱۹۸۱، به دلیل نقشش برای راهاندازی دوباره تلاشهای فورد در موتوراسپرت اهمیت بالایی دارد و از آن الهام گرفته شده است. این خودرو در اولین مسابقهاش، تنها یک دهم ثانیه با پیروزی فاصله داشت. نهایتا در مسابقات بینالمللی Brainerd International Speedway و Sears Point در کلاس GTX برنده شد.
تلاش فورد تا دهه ۸۰ میلادی ادامه یافت و موفقیتهای ماستنگهای Roush IMSA مدلهای ۱۹۸۵ و ۱۹۸۷ به لیوری ۲۰۲۴ منجر شد.
مدل ۱۹۸۵، با رانندگی Lynn St. James در مسابقه شرکت کرد و باعث شد تا او اولین خانم برنده در سری IMSA باشد. ماستنگ مدل ۱۹۸۷ نیز در کلاس GTO و ۲۴ ساعته دیتونا جایگاه اول را کسب کرد.
آخرین خودرو الهامدهنده این لیوری، ماستنگ Cobra Trans_Am مدل ۱۹۹۷ است که در آن فصل ۱۱ پیروزی متوالی کسب کرد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source