عضو هیئت مدیره کروز با اشاره به این که کیفیت و اشتغال زایی خط قرمز گروه است گفت:
«شرکت کروز همواره بر داخلی‌سازی و کیفیت بالا و استفاده از توان داخلی و افزایش ایجاد اشتغال تأکید داشته است، به نحوی که، توانسته است تاکنون ۳ هزار قطعه را داخلی سازی کند.»
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بهروز حبیبی در نشست تحقق داخلی سازی قطعات های تک کروز اضافه کرد: «در حال حاضر، ۱۳ هزار نفر پرسنل در شرکت کروز داریم که طی سال آینده و با ساخت سالن‌های جدید ۴ هزار نفر دیگر نیز قرار است به استخدام این شرکت دربیاید. کروز همواره سعی کرده است به روز باشد و همگام با شرکت‌های روز دنیا حرکت کند و دانش تولید را به دست آورد.»
وی با اشاره به این که ما از دانشمندان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و افرادی که دارای طرح و ایده هستند استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: «نهضتی را سال گذشته آغاز کردیم و این برنامه را ارائه دادیم که در راستای ساخت داخل کردن در کنار تأمین‌کنندگان داخلی ایستادیم و بیش از ۳ هزار قطعه داخلی شد و داریم به سمتی حرکت می‌کنیم که این تعداد قطعات را افزایش دهیم.
کروز همواره از کیفیت محصولات خود پاسداری کرده است. هدف و رسالت ما این است که برند اول کشور باشیم و بتوانیم رفاه و آسایش را برای هموطنان‌مان به ارمغان بیاوریم.»
این فعال قطعه ساز تصریح کرد: «بر این باور هستیم که تنها راه خروج از وضعیت بحران اقتصادی امروز کار و تولید است. اگر بخواهیم کشوری آباد داشته باشیم باید بتوانیم دست بخش خصوصی را باز بگذاریم و شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی داشته باشیم. در این شرایط می‌توانیم از خروج ثروت‌های مادی و معنوی از کشور جلوگیری کنیم.»
حبیبی تأکید کرد: «خروج این سرمایه‌ها به کشور آُسیب می‌زند.» همچنین عضو هیئت مدیره کروز در خصوص بحث ورود صنایع نظامی به قطعه‌سازی گفت: «اگر صنایع نظامی دستاوردی داشته باشند باید از آن استفاده شود، اما در حال حاضر، بیش از ۱۲۰۰ قطعه‌ساز در سراسر کشور وجود دارد که می‌توانند از دستاوردهای آنان استفاده کنند.»
حبیبی بیان کرد: «واقعیت این است که مهندسی خودرو شرایط بسیار ویژه‌ای دارد. پیشرفت در این حوزه نیازمند تحقیق و توسعه است و این تحقیق و توسعه به سرمایه‌ نیاز دارد. متأسفانه قطعه‌سازان ما روز به روز در حال فقیر شدن هستند.»
مدیر فروش شرکت کروز در این نشست با اشاره به این که در سال جاری افزایش قیمت نهاده‌های تولید باعث شد قیمت نهایی و تمام شده محصولات نیز افزایش پیدا کند در پاسخ به اسب بخار گفت: «واقعیت این است که ریشه برخی از مشکلات به دستوری بودن قیمت خودروها باز می‌گردد. خودروسازان محصولات خود را نسبت به قیمت تمام شده پایین‌تر به فروش می‌رسانند. این روند باعث شده است مطالبات قطعه‌سازان نیز با چالش مواجه شود و خودروسازان نیز روز به روز با زیان بیش تری محصولات را به فروش برسانند. علی یوسفی تأکید کرد: «این مسئله باعث می‌شود خودروسازان دیگر نتوانند تأمین مالی را از بانک‌ها انجام دهند. این مسئله باعث می‌شود میزان تولید رفته‌رفته کاهش پیدا کند یا حتا منجر به توقف تولید شود.»
وی با تأکید بر این که مجموعه کروز جزو تأمین‌کنندگان اصلی قطعات خودرو در کشور است تصریح کرد: «حجم مطالبات این شرکت از دو خودروساز بزرگ کشور به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. از این مقدار ۵۵ درصد بدهکاری مربوط به شرکت ایران‌خودروست.»
مدیر فروش کروز در خصوص این که عدم پرداخت مطالبات چه تأثیری بر کیفیت قطعات تولیدی کروز دارد بیان کرد: «قطعاً این روند بر فعالیت ما فشار وارد می‌کند، اما هیچ تأثیری بر کیفیت محصولات ما ندارد.»
یوسفی اضافه کرد: «کروز کیفیت را به هیچ عنوان فدای تأمین قطعات نمی‌کند. مبنای کار ما کیفیت و انجام کار مهندسی برای کاهش قیمت تمام شده است. مرکز تحقیق و نوآری شرکت کروز و انجام کارهای مهندسی باعث شده کیفیت محصولات ما همواره در سطح بالایی باشد. بنابراین کیفیت خط قرمز شرکت کروز است.»
وی با اشاره به این که در شرایط فعلی تمام خودروسازان جهان با بحران تراشه‌ها مواجه هستند و کاهش تولید دارند توضیح داد: «با این حال، در این وضعیت تیراژ تولید در ایران در حال افزایش است. حال این که گفته می شود برخی از شرکت‌های قطعه‌ساز به هر شکلی اقدام به کاهش کیفیت می‌کنند را ما نمی‌دانیم و باید از خودروسازان سؤال کرد.»
مدیر مرکز تحقیق و نوآوری کروز در ادامه این نشست و در تکمیل پرسشی در خصوص حضور نظامیان به صنعت خودروسازی توضیح داد: «واقعیت این است که صنعت نظامی تکنولوژی خاص خودش را دارد. خوشبختانه صنعت نظامی ایران بسیار پیشرفت کرده است، اما یک سری تفاوت‌ها بین صنعت نظامی و صنعت خودرو وجود دارد.»
محمدرضا دهقان اضافه کرد: «تفاوت عمده این است که قطعاتی که در صنعت خودرو استفاده می‌شود نیاز به اطمینان بسیار بالایی دارد. صنعت نظامی این روند کم تر مورد نیاز است. در وهله دوم بحث اقتصادی بودن قیمت قطعات است.»
وی افزود: «قطعه‌سازان پس از سال‌ها تلاش و کار توانسته‌اند به دانش تولید دست پیدا کنند. یعنی صنعت نظامی باید این مسیر طولانی که قطعه‌سازان رفته‌اند را طی کند.»
مدیر مرکز تحقیقات و نواوری کروز در ادامه درباره داخلی‌سازی که برای ۱۱ محصول جدیدی که از سوی کروز انجام شده است گفت: «ما قطعات الکترونیکی را نمی‌سازیم و معمولاً هیچ جای دنیا این نوع قطعات را خودشان نمی‌سازند. در صنایع قطعات نیمه‌ هادی نیز ما از این قطعات برای طراحی سخت افزار و نرم‌افزار مورد نیاز سیستم‌ها استفاده می‌کنیم.»
دهقان ادامه داد: «ما این دانش را در اختیار داریم، یعنی دانش طراحی سخت‌افزار را به طور کامل در اختیار داریم. طراحی و کار در این حوزه بسیار سخت است، چراکه یک قطعه باید سالیان سال کار کند. مثلاً کنترل کیسه هوای خودرو باید ۲۰ سال کار کند و شرکت باید پاسخ‌گوی تولید خود باشد. این استاندارد بالا دانش بسیار بالایی می‌طلبد. در حوزه نرم‌افزار هم شرایط به همین شکل است. نرم افزار موجود در گوشی مدام به روزرسانی می‌شود، اما در خصوص نرم افزار خودرو این گونه نیست و باید نرم‌افزاری طراحی شود که از هر نظر بدون باگ و اشکال باشد.»
وی بیان کرد: «۱۱ محصولی که در روز گذشته رونمایی شده بود قبلاً داخلی‌سازی آن انجام شده است، اما به روزرسانی شده‌اند. مثلاً ای‌سی‌یویی که رونمایی شد توربوشارژ به آن اضافه شد. ما بیش از ۱۰ سال است که ای‌سی‌یو را داخلی‌سازی کرده‌ایم و مدام به‌روزآوری کرده‌ایم. در خصوص نرم‌افزارها باید بگویم که صددرصد داخلی است؛ از طراحی تا تولید این محصولات کاملاً داخلی‌سازی شده است.»
مدیر برنامه ریزی کروز نیز در بخش دیگری از این نشست با تأکید بر این که در بحث داخلی‌ سازی هدف ما صرف داخلی‌سازی نیست و بحث کیفیت و تکنولوژی روز را دنبال می‌کنیم تصریح کرد: «موانع بسیاری در این خصوص وجود دارد؛ طی سال‌های اخیر و به دلیل تحریم‌ها نتوانسته‌ایم با شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروساز برتر دنیا در ارتباط باشیم، اما شرکت کروز برای به دست آوردن تکنولوژی هیچ وقت متوقف نشده و با قدرت به مسیر خود ادامه داده است.»
حمید صالحی افزود: «بحث اساسی ما مشکلات نقدینگی است که به ما فشار بسیاری وارد می‌کند، به هر حال، بحث تحقیق و توسعه به سرمایه بالایی نیاز دارد. تکنولوژی‌های روز نیاز به تأمین مالی بالایی دارد، اما با توجه به زیان و بدهی بالای خودروسازان همه قطعه‌سازان را با چالش مواجه کرده است.»
وی با تأکید بر این که این مورد هم جلوی کار کروز را نگرفته است اضافه کرد: «کروز در شرایط بد اقتصادی و نقدینگی‌ هم با استخدام متخصصین و نخبگان سعی در افزایش داخلی‌سازی و کیفیت قطعات تولیدی خود دارد.»
در این نشست که در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو برگزار شد، حمید صالحی، معاون برنامه ریزی کروز، بهروز حبیبی، عضو هیئت مدیره کروز، علی یوسفی، مدیر فروش کروز، حسین انصاری، مدیر قوای محرکه کروز، محمدرضا دهقان، مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری کروز، بابک شریفی، مدیر گروه نشانگرها و مالتی مدیا کروز مجتبی نظری مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن حضور داشتند.
علی طجوزی
پایگاه خبری اسب بخار







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *