در اقدامی جالب توجه، پورشه برای خودرو کوچک و دونفره‌ی ۷۱۸ کیمن از پیشرانه‌ی قدرتمند ۵۰۰ اسب بخار استفاده کرده است. این مدل در دو نسخه‌ی GT4 RS و GT4 RS کلاس اسپرت، عرضه خواهد شد.
سال ۱۹۹۶ اولین نسل باکستر با هدف تولید مدل‌های اسپرت کوچک و دونفره‌ تولید شدند. این خودروها در ابتدا کد مدل ۹۸۶ داشتند اما از سال ۲۰۱۷ و معرفی سری ۹۸۲ بعد از ۹۸۷ و ۹۸۱، با نام تجاری پورشه ۷۱۸ شناخته می‌شوند. امروزه مدل کوپه (سقف فلزی) کیمن و نسخه‌ی رودستر (سقف پارچه‌ای جمع‌شونده) باکستر نامیده می‌شوند.
نمای شپت پورشه کیمن جی تی4 آراس 2022
کیمن، خودروی جادار و راحتی نیست اما برای علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت دو نفره با ابعاد کوچک و فرمان‌پذیری عالی، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. مهم‌تر اینکه، پورشه کیمن شبیه به سوپراسپرت‌های گران‌قیمت، از ساختار موتور عقب وسط بهره می‌برد تا از این نظر هم، نمونه‌ای کمیاب و خوش‌قیمت باشد.
ارزان‌ترین مدل کیمن در بازار جهانی، پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۰۰ اسب بخار دارد. این قوای محرک برای خودرویی با وزن خالص ۱۳۶۵ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۵ ثانیه فراهم می‌کند. البته نسخه‌های متنوع شامل کیمن GTS و S با پیشرانه‌های ۳۵۰ تا ۴۰۰ بخار قدرت هم وجود دارند اما قوی‌ترین نمونه، GT4 RS است.
جدیدترین مدل کیمن GT4 RS، فراتر از گذشته خواهد بود. این خودرو با پیشرانه‌ی ۴ لیتر ۶ سیلندر تخت مشابه ۹۱۱GT3 تولید می‌شود تا ۴۹۳ اسب بخار قدرت تولید کند. به لطف گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر، وزن خالص ۱,۴۶۴ کیلوگرم و امکان افزایش دور موتور تا ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، GT4 RS مدل ۲۰۲۲ در زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۱۵ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند.
پورشه کیمن جی تی4 آراس 2022 کلاب اسپرت
علاقه‌مندان به خرید کیمن با تجهیزات ویژه برای رانندگی در پیست، می‌توانند سراغ نسخه‌ی ویژه از GT4 RS با نام کلاب اسپرت بروند. این مدل، ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در مقایسه با نسخه‌ی ۲۰۲۰ خود، ۷۵ اسب بخار قوی‌تر است. کیمن GT4 RS کلاب اسپرت، علاوه‌بر توانایی‌های فنی بالاتر نسبت به مدل استاندارد GT4 RS، وزن کمتری خواهد داشت و همراه تجهیزات خاص مثل صندلی‌های مسابقه‌ای و فرمان فیبرکربن تولید خواهد شد. آمار فنی از توانایی‌های این خودرو هنوز اعلام نشده است.
در بازار جهانی آستانه قیمت ۷۱۸ کیمن با پیشرانه‌ی استاندارد ۳۰۰ اسب بخار، ۶۲ هزار دلار است. سال آینده، کیمن GT4 RS با قیمت ۱۴۲ هزار دلار عرضه خواهد شد و مدل کلاب اسپرت، ۲۲۹ هزار دلار قیمت خواهد داشت. به این مبالغ، مالیات و هزینه‌ی حمل تا مقصد اضافه خواهد شد تا جدیدترین محصولات پورشه را در گروه گران‌ترین خودروهای دنیا با ابعاد کوچک قرار دهد.
Regra loaded
یه سوال این همون ۹۱۱جی تی ۴ ار اس میشه؟
GT
نه، اصلا ٩١١ مدلی به نام GT4 RS نداره، این کیمن GT4 RS هست و عضو خانواد ٧١٨ هست نه ٩١١.
Porsche 911
۹۱۱ نه
این مدل تو خانواده ۷۱۸ قرار میگیره
و جدای از ۹۱۱ هست
ولی این مدل میشه برادر مدل ۹۱۱ GT3
چون از خیلی از جهات به هم شباهت دارن
porsche 718 Cayman GT4 RS
ABOLFAZL.RAHMANI
خیر این پورشه ۹۸۲هست توی عکس هم معلومه
Porsche 911
در ابتدا بخونید نوشته پورشه ۷۱۸
GT
رسما اومده پیست را شخم بزنه😍👌
Porsche 911
اگر میشه یکم عکس های بیشتری در دسترس قرار بدین عکسای جالبی از این ماشین موجوده…
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
واقعا فکر می کردم ۱۲ تصویر در گالری برای این مطلب کافی باشه 🙂
برای شما دوست عزیز، لینک کامل تصاویر قرار می دم که مجموعا بیش از ۵۰ عکس هست:
https://www.motor1.com/photo/6305882/2022-porsche-718-cayman-gt4-rs/
https://www.motor1.com/photo/6304691/2022-porsche-cayman-gt4-rs-club-sport/
Porsche 911
دستتون درد نکنه آقای اشتری دمتون گرم🌹🙏😄
ABOLFAZL.RAHMANI
بسیار زیبا و خوش فرم
همون همیشگی
برو که شورلوت z06 c8 منتظرته دلم میخواد شکستش بدیا
بزن بریم
ولی لطفا برای من که عاشقشم تصاویر بیشتری قرار بدید
Aboaldazl demon
آها
باشه
داش کوروت Z06 برای رقابت با ۹۱۱ gt3 ساخته شده
یعنی یک سطح از این ماشین بالاتره
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
لینک تصاویر بیشتر
https://www.motor1.com/photo/6305882/2022-porsche-718-cayman-gt4-rs/
https://www.motor1.com/photo/6304691/2022-porsche-cayman-gt4-rs-club-sport/
Aboaldazl demon
فوق العادس
ولی حس میکنم ۲۲۹ هزار تا
انتخاب های بهتری هست
محمد امین
طراحی ۷۱۸ خیلی به از ۹۱۱ هست از نظر من
واقعا ماشین دوست داشتنی هست، کوچولو و سریع، حس چابکی این ماشین مثال زدنی هست
در حال حاضر بهترین پورشه ی موجود هست از نظر من
تایم خوبی هم توی نوربرگ داشته… فکر کنم تقریبا با مرسدس amg gtr pro تایمش برابر بوده اگر اشتباه‌ نکنم… من خودم چون مرسدس رو بیشتر دوست دارم و سگمنت موتور جلو برام جذاب تره … مرسدس رو انتخواب میکنم به دلایلی .‌ ولی این پرفورمنس تر و جذاب تره
Sina10
کوچولوی جذاب!!
عالیه این ماشین
عملکردشو تو پیست هم دیدیم فوق العاده بوده
[email protected]@DRZ
عاشقشم
واقعا مهندسی پورشه نابه
خیلی خوشم اومد که اومدن به جای استفاده از موتور توربو از این ۴ لیتری تنفس طبیعی دور بالا استفاده کردن که یکی از دلایلش اینه که کیمن برای لذت رانندگی هست ‌.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *