داستان تسلا سایبرتراک یک مثنوی هفتاد من است. بسیاری از افراد با دیدن این پیکاپ الکتریکی فکر کردند ایلان ماسک در حال شوخی کردن است اما خب اصلاً این‌گونه نبوده است. خریداران بی‌صبرانه منتظر نسخه واقعی این پیکاپ هستند اما جدای از این موارد باید گفت طراحی نسخه معرفی شده سایبرتراک تا حد زیادی باقی خواهد ماند. تسلا اخیراً اعلام کرده تولید سایبرتراک تا حدود یک سال دیگر شروع نخواهد شد. خریداران دو سال قبل هم منتظر این خودرو بوده‌اند و شاید سال‌های دیگری را نیز منتظر خالی شدن لیست رزرو ۱.۳ میلیونی باشند. درعین‌حال باید گفت مردم هنوز هم در حال رزرو این خودرو هستند.

واضح است که همه رزروها به خرید نهایی تبدیل نخواهد شد اما حتی اگر نیمی از آن‌ها نیز به سرانجام برسد میزان رزرو و خرید سایبرتراک سه برابر میزان رزرو فورد F-150 لایتنینگ خواهد بود که آن‌هم بسیار خوب است. این حقیقت که حدود ۲۰۰ هزار نفر اقدام به رزرو پیکاپ الکتریکی فورد کرده‌اند چیزی بوده که تا همین چند سال پیش باورنکردنی جلوه می‌کرد. البته در مقام مقایسه باید گفت در هفته اول رونمایی سایبرتراک ۲۵۰ هزار نفر اقدام به رزرو این پیکاپ الکتریکی کردند.

گفته می‌شود میزان رزرو حدود ۱۲۷۰۰۰۰ دستگاهی سایبرتراک باعث جمع شدن مبلغ حدود ۸۰ میلیارد دلاری می‌شود. ذکر این نکته مهم است که راهی برای دانستن اینکه چه تعداد از رزروهای سایبرتراک باقی مانده وجود ندارد اما خب سر تسلا بسیار شلوغ است. گزارش‌های ۶ ماه پیش نشان داده‌اند میزان رزرو این خودرو در آن زمان حدود ۶۵۰ هزار دستگاه بوده و به نظر می‌رسد میزان رزرو این خودرو با شدت بسیار زیادی ادامه داشته است. برای رزرو تسلا سایبرتراک پرداخت تنها ۱۰۰ دلار کافی است بنابراین شاید بسیاری از افراد این کار را برای سرگرمی انجام داده و منتظر سال‌های بعد باشند.

RKH7787
ایلان ماسک اینهمه پولو کجا میخواد بذاره؟
می تونه بده به من که براش نگه دارم 😈😈
Navid_bivaN
جالبیش اینه که هنوز ۱$ مالیات نداره این همه ثروت. تا وقتی که بخواد سهامو بفروشه
heshmat021
منطقی هم هست، تا وقتی سهام فروش نرفته به سود و ضرر تبدیل نشده که مالیات بده
از اون طرف پولی هم بدست نیورده و نمیتونه خرج کنه
شاید فردا سهام ۰ شد و اصلا مالیات نخواست
Silent
Cyber با توجه به اینکه با راه اندازی گیگا تگزاس وارد خط تولید می شه (نیمه دوم ۲۰۲۲) اولین نمونه های پک ۴۶۸۰ رو می شه رووش متصور شد که برا افزایش برد و رنج همچین وسیله ای با حفظ راندمان وزنی می شه گفت دست برتر رو در زمینه وانت های نسل آینده نسبت به هر برندی که متصور بشید خواهد داشت! کاری که PLAID توو سدان ها کرد Cyber در سگمنت تراک ها.
جدایی از بحث باطری ها! طراحی محصولات TESLA داری تفاوت هایی هم با سایرین هست چون بایستی به روش قالبگیری نوین که پروسه ساخت رو برا مشتری ارزوون تر می کنه همراه باشه. درک طراحان تسلا بکل تفاوت داره از طراحان متداول برا همین.
احتمالا وانت اسکی شده ادیسوون فیوچر در صورت تولید داستان کشندهای نیکولا رو فرمت جدید تجربه بکنه توسط TESLA و منبع درامد خوبی هم از این طریق عاید کمپانی شه.
تشکر آقای احمدزاده… کاش تیم سایت تعداد پست ها رو در طول روز حالا که همکارا تیم گسترده تری شدین در حد مشخصی محدود کنید. اینجوری برا مخاطب بلحاظ زمانی فرصت بیشتری فراهم می شه.
شاهین
ارادتمندم
همینطور هست و مطالب مشخص و معینی منتشر میشه هر روز.
🤍Audi e_tron gt🤍
تسلا ماشین های افسانه ای می سازه👌
نمونه ایش ،رودستر،اس پلد،سایبرتراک هستن
منتظر جواباتونم😂
از افسانه ای بودن این ۳ ماشین مطمئنم خیالم راحته هر حرفی بزنید با این ۳ تا حرف های زیادی برای گفتن دارم
🤍Audi e_tron gt🤍
پدال لطفا زود تایید کن ممنون
محمد امین
به خدا مردم ….. شدن
تسلا اگر جنازه هم بسازه که برقی باشه ، پانصد هزارتا فروش میره هر سال …
Arman
چه بی معنی
بهزاد
رزرو یک میلیون خودرو با قیمت ۱۰۰ دلار میشه ۱۰۰ میلیون دلار و اگر ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر رزرو کرده باشند در جمع میشه ۱۲۷ میلیون دلار.
فکر کنم اون عدد ۸۰ میلیارد دلار برای مبلغ فروش خودرو با قیمت پیش بینی شده و تعداد رزروهاست که در بهترین حالت هم در ۱۰ سال امکان پذیر نیست.
نقد ما به منبع خبره و توجه کنید چطور یک رسانه میاد اعداد در میاره و خیلی راحت ۸۰ میلیارد دلار را که پول کمی نیست به حساب تسلا واریز میکنه!
فکر کنید وانت مثلا شورولت سیلورادو هر سال ۵۰۰ هزار دستگاه با میانگین قیمت ۵۰ هزار دلار فروش داشته باشه و برای ۱۰ سال بتونه این روند را حفظ کنه که میشه ۵ میلیون دستگاه.
در واقع هر سال ۲۵ میلیارد دلار و طی ۱۰ سال ۲۵۰ میلیارد دلار پول به حساب GM واریز میشه و نکته اینجاست که این مدل گزارش در هیچ شرکتی وجود نداره!
نمیدونم پدال اخبار مربوط به درگیری تسلا با موسسات مالی را گزارش خواهد کرد یا نه اما اگر گزارش شد فقط کافیه ببینید که چطور با قیمت سهام بازی میکردن و فروش های مخفیانه سهام توسط ایلان ماسک! صبح پا میشدن قیمت را ۴۶۰ دلار تعیین میکردن و فرداش اون یکی میبرد ۵۶۰ دلار و یک بازی برای اینکه قیمت سهام های گرویی تسلا در بانک به شرکت برگرده یا سود کمتری بدهند!
همین چند وقت پیش داداش ایلان کیمبل یا کیمبال مقداری سهم بالای ۱۲۰۰ فروخت و بعد از چند روز همونو از یکسری بیچاره نزدیک ۱۰۰۰ خرید!
تو چارت گزارش خرید و فروش سهام اگر دیدید برادر ایلان و یک نفر دیگه که اسمش یادم نیست تعداد زیادی داره میفروشه یعنی قیمت میخواد افت کنه!
heshmat021
ماهیت بازار های مالی همینه
یکی میفروشه، یکی می‌خره، سود یک طرف معامله از ضرر طرف دیگه معامله است
Silent
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1–6OR9ECwSwZdkOtWkuslJVCyAAfQv1eJal1fdngfsk/edit#gid=982860347
اینو آنالیز کن ببین ۸۰B$ از کجا اوومده برا Cyber. برا دیگران هم توضیح ش رو بده بعدش
یک کاربر
بنطر من وانت تسلا یا پیکاپ جذابیتی در بلند مدت نداره ، بیشتر مانند یک موج” مد زودگذر” هست ، که ابتدا جذاب هست اما با عادت مردم فراموش میشه مثل هر جریان دیگر مد گرایی .چرا؟
۱- ظاهر و طراحی بسیار ساده بچه گانه ، اگر اینرا کمپانی معروف دیگری میداد آیا مسخره نمیکردیم ، حکایت معروف لباس پادشاه و خیاط هست
۲-قیمت رقابتی نیست
۳- وانت های آمریکایی به قدرت و جان سختی معروفند این مدل در رونمایی خود رسوایی به بار اورد.
این حجم از سفارش اولیه بوده تجربه ثابت کرده بعد مدتی این موج هیجان فروکش میکند ، چون عوامل اقتصادی و کارایی و رقابت وارد محاسبات میشوند. البته نباید زیاد هم به تسلا سخت گرفت چون این وانت بیشتر نمونه اولیه هست سالها طول خواهد کشید وانت های برقی به بلوغ خود برسند، خودروهای سواری از دهه ۹۰ میلادی بطور جدی روی انها کار شده اند الان شاهد بعضی جوانه ها هستیم ، در حالیکه وانت های برقی این اواخر بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. کمی با ایده ال ها فاصله جدی دارند
Elmiraj
شمار تولید سالانه CyberTruck در گیگافاکتوری تگزاس ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود که تولید ۱,۲۷۰,۰۰۰ دستگاه را بین ۴.۲ تا ۵ سال طول خواهد داد….
درآمد ۸۰ میلیارد دلاری در طول ۵ سال ، معادل ۱۶ میلیارد دلار در یک سال خواهد بود که حداقل ۵ میلیارد آن درآمد خالص تنها از یک پیکاپ خواهد بود !!!! ( با احتساب سود ۳۰ درصدی که تسلا اکنون از Model y داره )
خودروسازانی داریم که در طول یک سال با فروش میلیونی از چندین مدل ، درآمد خالص ۵ میلیارد دلاری ندارن….!!!
[email protected]!n
بعید می دونم به این فروش برسه شاید ساله اول یه رکورد خوب بزنه بخاطر هایپه محصول اما زمانی که عیارش دسته کسانی که واقعا از ماشین به عنوانه یه وسیله کار استفاده می کنن بیاد اونوقت مشخص میشه می تونه این فروشو حفظ کنه یا نه. البته امکان داره محصوله فوق العاده ای هم بشه و فروشه بیشتری هم داشته باشه.
تو این کلاس رقابت با مثلثه قدرتمنده آمریکایی که هر سال بهتر میشن مثله یه ماموریته غیر ممکنه. بنز و تویوتا و فولکس هم نتونستن کاری از پیش ببرن البته آینده مشخص نیست.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *