گروه فولکس‌واگن با مالکیت برندهای سازنده‌ی خودروهای اسپرت، شامل پورشه، لامبورگینی، آئودی و بنتلی، فعالیتی در مسابقات فرمول یک ندارد. این شرایط با حضور مدیرعامل پورشه در راس هیئت مدیره‌ی فولکس واگن تغییر خواهد کرد و احتمالا با خرید ۵۰ درصد سهام تیم ردبول در تیم فرمول یک، دوران جدیدی آغاز خواهد شد.
شراکت فولکس‌واگن، پورشه و ردبول در فرمول یک هنوز به تایید رسمی طرفین نرسیده است اما اسناد محرمانه‌ی منتشر شده در رسانه‌های مختلف، خرید سهام را تایید می‌کنند. بر این اساس، نه‌تنها پورشه وارد مسابقات جایزه بزرگ می‌شود؛ بلکه از سال ۲۰۲۶ نیز تامین کننده‌ی پیشرانه و تجهیزات فنی در فرمول یک خواهد شد.
فرمول یک پورشه
ظاهرا، آغاز همکاری ردبول و پورشه طی روزهای آینده در تاریخ ۱۳ مردادماه اطلاع‌رسانی می‌شود. ردبول تا سال ۲۰۲۵ برای تامین پیشرانه و تجهیزات فنی با هوندا قرارداد دارد؛ ضمن اینکه سال جاری، عملکرد بسیاری خوبی با مهندسی برند ژاپنی داشته و هم‌اکنون در صدر جدول مسابقات است. ردبول همچنین سهام‌دار اصلی تیم فرمول یک آلفاتاوری است و می‌تواند برای این زیرمجموعه‌ی خود نیز، پیشرانه‌های پورشه را جای‌گزین تجهیزات هوندا کند.
پیش‌تر، مذاکراتی برای حضور آئودی و لامبورگینی در فرمول یک انجام شده بود که البته هنوز به نتیجه نرسیده است. با سرمایه‌گذاری سنگین پورشه در فرمول یک، احتمال ورود آئودی یا لامبورگینی به مسابقات جایزه بزرگ، کم‌رنگ به نظر می‌‌رسد. از سویی دیگر، این برندها می‌توانند مشابه استون مارتین، بدون تامین قطعات فنی و صرفا با حمایت مالی، فعالیت در فرمول یک را آغاز کنند. لامبورگینی در فصل ۱۹۹۱ برای تیم مودنا پیشرانه ساخت اما نامیدکننده ظاهر شد و بدون کسب امتیاز از مسابقات جایزه بزرگ خداحافظی کرد.
هوندا فرمول یک
فعالیت هوندا به عنوان تامین‌کننده‌ی پیشرانه برای خودروهای مسابقه‌ای در کلاس فرمول یک و دیگر زیرمجموعه‌های موتوراسپرت، متوقف نخواهد شد. این برند ژاپنی نیز، شرایط مالی مناسب برای خرید سهام از تیم‌های فرمول یک را دارد. هم‌اکنون تیم‌های قعر جدولی ویلیامز و استون مارتین از پیشرانه‌های مرسدس استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که آلفارومئو و هاس در جایگاه‌های ششم و هفتم رده‌بندی فصل ۲۰۲۲، موتور فراری دارند. این شرایط برای ادامه‌ی فعالیت هوندا در فرمول یک، مناسب به نظر می‌رسد.
phonix
احسنت
اگه ائودی نباشه ردبول که هست:)
mehran911
درود
اتفاق خوبی خواهد بود هر چند باید زودتر شاهدش می بودیم
این قسمتی از استراتژی پورشه با تیم مدیریتی بلوم هستش که شاهدش هستیم در راس تمام این همکاری ها با برندها و استارتاپ های موفق شخصیست به نام لوتز مشکه
از حدود سال ۲۰۰۱ که از برند Hugo Boss به پورشه پیوست و تا به امروز نقش اساسی در عمده تصمیمات مهم کمپانی داشته از کرسی مدیریتی و سرمایه گذاری و IT در پورشه بگیر تا عضویت در بخش MHP و porsche consulting و … تا یکی دو سال اخیر که در بخش مدیریتی کمپانی مادر Porsche SE هم وارد شده
این فرد دو استراتژی مهم در پورشه رو با قدرت پیش برد اولی تثبیت بازدهی فروش ۱۵ درصدی بود که با وجود بحران نیمه هادی ها و… همواره این میزان رو حفظ کرد و استراتژی دوم سرمایه گذاری روی استارتاپ های موفق بود به شکلی که از ۲۰۱۶ به بعد پورشه بخشی از سهام بیش از ۴۰ استارتاپ رو برای همکاری به دست آورده
هر چند شاید تصمیم گیری های تیم مدیریتی بلوم در موتوراسپورت و به نوعی توسعه هایپرکار و مدل های خاص و تمرکز ویژه روی افزایش درآمد ( مثل خبر توسعه نسخه فول سایز کاین ) چندان از دیدگاه طرفدارها خوشایند نبود اما به هر حال به موفقیت پورشه کمک بسیاری کرد
قطعا یکی از مهمترین فاکتورهایی که عیار بلوم رو به عنوان CEO در فولکس تعیین میکنه تصمیمگیری در عرضه سهام پورشه خواهد بود بالقوه تصمیم نه غلط خواهد بود و نه درست نوع و زمان این عرضه داستان رو مشخص میکنه امیدوارم به وجود بحران نیمه هادی و بحران اوکراین و… این تصمیم سه ماهه چهارم گرفته نشه اینجاست که باید بخش MHP و porsche consulting اثرگذاری خودشون رو نشون بدن
.
فارغ از اینها هر چند خبر بالا هنوز رسما توسط پورشه تایید نشده اما به هر حال باعث خوشحالیست که شاید هر چه قدرتمندتر شدن بخش موتوراسپورت پورشه هستیم
Reza Waffen SS
بازم یه خبر خوش دمت گرم پورش
phonix
جز اون شرکتهایی هست که همیشه میدونسته باید کار کنه و دچار بحران نشده
Amin
پورشه رو درک‌ میکنم ، بعد از تلاش زیاد ، بالاخره توانست اسمش رو وارد فرمول یک کنه و امیدوارم که از این بابت باعث خوشحالی طرفدار هاش و موفقیت های زیادی نسیبش بشه ….
ولی ردبول رو درک نمی‌کنم ، ردبول پاوریونیت هوندا رو داره که در حال حاضر از نظر پرفورمنس و ریلایبلیتی واقعا بهترین هست در دنیا ……و از اون سمت خودش یه سرمایه گزاری سنگین در ساخت پاوریونیت کرده و حتی گفته که موتور خودشون رو روی داینو بردن ….واقعا درکش سخته که یک دفعه اومد با پورشه همکاری کرد ..‌آخه قطعا هوندا در ساخت پیشرانه های فرمول یک بسیار بسیار با تجربه تر و ماهر تره ، و اصلا مشخص نیست که پورشه بتونه موتوری تأمین کنه که در این سطح بتونه ردبول رو ساپورت کنه یا نه ، منظورم این هست که آزمایش هاش رو پس نداده ، البته به نظر میاد بعد از تغیر قوانین ۲۰۲۶ ، موتور ها ساده تر میشن و قطعه ی mguh هم حذف میشه و در نهایت قسمت هایبرید قدرتمند تر میشه که اپشن های خوبی برای پورشه هستن و کمک میکنن بتونه موتور خوبی بسازه
پورشه هم در ساخت موتور های پرفورمنس و بادوام تجربه ی خوبی داره ، ۱۹ بار قهرمانی لمانس به خوبی این موضوع رو اثبات میکنه ، اگر بعد از تغیر قوانین سطح موتور های فرمول یک بیاد در حد لمانس ، شاید پورشه دست برتر رو داشت باشه
Taha Malek
هوندا از فرمول یک خارج شده
تامین موتور تا سال ۲۰۲۶ هم بخاطر اینکه ردبول آماده بشه واسه ساخت پیشرانه واسه خودش که با اومدن پورشه میتونه راحت به این هدفش برسه.
Alan.r
البته اگه تا سال ۲۰۲۶ چیزی به اسم فرمول یک باقی مونده باشه با این تب الکتریکی سازی بعید می‌دونم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
افرین به پورشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari