در حالی که کمتر از یک هفته با انتشار بازی مارولز اسپایدرمن ۲ و ماجراجویی‌های تازه پیتر پارکر و مایلز مورالز و همچنین رویارویی آن‌ها با دشمنانی مثل ونوم و کریون شکارچی فاصله داریم، بد نیست نگاهی به رخدادهای بین بازی اول و دوم داشته باشیم. همان‌طور که احتمالا می‌دانید این دو ابرقهرمان باری دیگر در کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel’s Spider-Man 2 با یکدیگر همکاری می‌کنند تا دشمنان‌شان را شکست دهند. وقایع این کمیک بین بازی «مارولز اسپایدرمن: مایلز مورالز» و «مارولز اسپایدرمن ۲» دنبال می‌شود که در این مطلب قصد داریم تا مهم‌ترین اتفاقات و نکات جالب آن را مرور کنیم. با ویجیاتو همراه باشید.

ضمنا شما می‌توانید کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel’s Spider-Man 2 را به صورت رایگان از اینجا مطالعه کنید.

هشدار: اسپویل و فاش شدن برخی از اتفاقات بسیار مهم دو بازی Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در کمین است!

رتیل


این کمیک با نبرد میان پیتر و مایلز با رتیل (یکی از دشمنان مرد عنکبوتی) آغاز می‌شود. رتیل تبهکاری است که چهار بازوی مکانیکی مجهز به انواع تیغه‌ها و سلاح‌ها دارد و همان‌طور که پیتر در طول مبارزه‌اش با او فاش می‌کند، این اولین باری نیست که او با این شرور عنکبوتی می‌جنگد. باید اشاره کنیم نخستین رویارویی رتیل و پیتر (به‌طور خاص این نسخه از پیتر) به شماره صفر کمیک SPIDER-GEDDON (2018) که توسط کریستوس گیج و کلیتون کرین نوشته شده، برمی‌گردد. این کمیک همچنین آغازگر دنیای بازی مارولز اسپایدرمن برشمرده می‌شود.

در رخدادهای SPIDER-GEDDON (2018) دیدیم که رتیل سعی داشت تا برای گروه خلافکاری در کشورش دلوادیا پول و اسلحه بدزدد اما پیتر به موقع سر رسید و با بمب تارعنکبوتی‌اش (Web Bomb) او را به دام انداخت. در طول نبرد آن‌ها اما سوپریور اسپایدرمن که نسخه ابرقهرمان اتو اکتاویس در کمیک‌های دنیای مارول محسوب می‌شود به پیتر در رابطه با یک تهدید مولتی‌ورسی هشدار می‌دهد. سپس رتیل پا به فرار می‌گذارد ولی در نهایت پیتر به همراه سوپریور اسپایدرمن موفق به شکست دادن او می‌شود و بعد از آن هم پیتر به ارتش چندجهانی وب اسلینگرز می‌پیوندد.

هود


کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel's Spider-Man 2

هود (The Hood) و دار و دسته‌اش از افراد شروری هستند که مردان عنکبوتی باید در این کمیک با آن‌ها مقابله و شکست‌شان دهند. گرچه هود خودش را به عنوان جادوگری که نیروهای تاریک را در کنترل دارد معرفی می‌کند اما او در واقع یک فرد معمولی به نام پارکر رابینز است که به دنبال یک لوح اسرارآمیز است تا به وسیله آن بتواند مادر در حال مرگش را شفا بخشد. هود در این کمیک به وسیله یک‌سری تکنولوژی که در ادامه بیشتر از آن‌ها می‌گوییم در تلاش است تا مزدورانی که اجیر می‌کند را متقاعد کند که او جادوگر است و قدرت‌های فوق بشری دارد. این در حالی است که همتای هود در کمیک‌های مارول بدون استفاده از دوز و کلک واقعا دارای قدرت‌های جادویی و اسرارآمیزی است.

در کمیک‌های دنیای مارول، این شخصیت شنل و چکمه‌هایی شیطانی را می‌دزدد که به او قابلیت نامرئی شدن و راه رفتن روی هوا را می‌دهد. او که ابتدا از این قدرت برای سرقت پول و حمایت از مادر بیمارش استفاده کرد در ادامه تبدیل به یکی از مهیب‌ترین جنایتکاران کمیک‌های مارول شد که امپراتوری خودش را راه انداخت و با کمک افراد شروری مثل لوکی، نورمن آزبورن و دورمامو با گروه انتقام‌جویان جدید مبارزه کرد.

میراث تینکرر


در بازی مارولز اسپایدرمن: مایلز مورالز با شخصیت فین میسون یا همان تینکرر آشنا شدیم. او و متحدانش سعی در نابودی شرکت Roxxon و پرده‌برداری از فساد‌های آن‌ها داشتند. شرکت راکسان در این بازی سلاح بسیار خطرناکی را توسعه می‌دهد که به راحتی می‌تواند کل شهر را تخریب کند. با این حال فین در راه نجات شهر جان خود را از دست می‌دهد و گرچه در طول وقایع این کمیک پیش‌درآمد او دیگر زنده نیست و محل اختفایش هم دیگر وجود ندارد اما هود و خدمه‌اش با بهره بردن از تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته تینکرر جنایات خود را به سرانجام می‌رسانند.

پس از برخورد با افراد هود، مایلز پی می‌برد که آن‌ها فناوری و مواد به‌جا‌مانده از انبار تینکرر را دزیده و آن‌ها را مطابق با نیازهای‌شان تغییر داده و طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بتوانند شنل‌های نامرئی بسازند. کمی بعدتر و زمانی که یکی از خلافکاران به این اشاره می‌کند که هود می‌تواند روی هوا راه برود، مایلز از این می‌گوید که هود احتمالا از نسخه اصلاح‌شده چکمه‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که فین و دار و دسته‌اش برای پریدن و بالا رفتن از ارتفاعات بلند شهر از آن استفاده می‌کردند.

لوح زندگی


کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel's Spider-Man 2

هود برای نجات مادر بیمارش سعی دارد تا از قدرت‌های یک شی باستانی که با نام لوح زندگی (Lifeline Tablet) شناخته می‌شود، استفاده کند. طبق گفته‌های هود این لوح می‌تواند بیماران را شفا دهد و مردگان را زنده کند. در حالی که تلاش‌های هود در طول داستان این کمیک برای استفاده از لوح زندگی هیچ نتیجه‌ای نداشت، در دنیای کمیک‌های مارول این تخته‌سنگ باستانی قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. این وسیله که همچنین با نام لوح زندگی و زمان (Tablet of Life and Time) از آن یاد می‌شود از موقع انتشار شماره ۶۸ کمیک «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» (THE AMAZING SPIDER-MAN 1963) همواره نقش مهمی در کمیک‌های این ابرقهرمان داشته است.

در داستان‌ها و کمیک‌های منتشر شده از مرد عنکبوتی بارها دیده‌ایم که افراد مختلف از این لوح استفاده کرده‌اند. از سیلورمین گرفته که سعی می‌کند با استفاده از این شی جوانی‌اش را برگرداند تا همرهد یا همان کله‌چکشی که می‌خواهد جان خواهرش را نجات دهد و ویلسون فیسک یا همان کینگ‌پین که برای احیای پسر مرحومش ریچارد از آن استفاده می‌کند.

ابزار جدید مرد عنکبوتی


کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel's Spider-Man 2

در بخشی از این کمیک، زمانی که پیتر و مری جین در حال صحبت با هم هستند مایلز از راه می‌رسد و تغییرات جدیدی که در ابزار Spider-Lure اعمال کرده را به پیتر نشان می‌دهد. پیتر در ابتدا طوری این دستگاه را طراحی کرده بود تا صدایی را از خود ساطع و حواس دشمنان اطراف را پرت کند. احتمالا این ابزار را بارها در طول مراحل مخفی‌کاری مری جین (در بازی مارولز اسپایدرمن) و برای رد شدن از میان دشمنان‌تان استفاده کرده باشید.

این وسیله تا پیش از اینکه مایلز آن را پیشرفته‌تر کند، تنها می‌توانست حواس دشمنان را پرت کند ولی حال قابلیت تهاجمی‌تری دارد. Spider-Lure اکنون فرکانس صوتی مخصوصی تولید می‌کند و باعث غیرفعال شدن برخی از تکنولوژی و ابزار دشمنان می‌شود. در داستان این کمیک می‌بینیم که مایلز و ام جی با استفاده از اسپایدر-لور، ابزار نامرئی‌کننده افراد هود را خنثی و باعث آسیب دیدن آن‌ها می‌شوند.

فارینر


وقایع و نکات جالب کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel's Spider-Man 2 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبر هستید - ویجیاتو

مایلز در حین ردیابی هود و پی بردن به این موضوع که او با سرقت پول قصد خرید چه چیزی دارد، مدام به شخصی به نام فارینر (The Foreigner) برمی‌خورد. گرچه فارینر در این کمیک حضور ندارد اما بد نیست بدانید او یک قاتل است که بارها در داستان‌ها و کمیک‌های مختلف مرد عنکبوتی حضور داشته است. او با نگاه کردن مستقیم در چشم یک نفر می‌تواند او را هیپنوتیزم کند و به مدت ۱۰ ثانیه او را در حالت خلسه فرو ببرد. همین توانایی او باعث می‌شود تا دشمنانش و افرادی که در مقابل او قرار می‌گیرند، فکر کنند او سرعت فوق‌العاده‌ای دارد.

فارینر همچنین رزمی‌کاری حرفه‌ای و خلافکاری چیره‌دست است که کلوپ ۱۴۰۰ (the 1400 Club) را اداره می‌کند. این کلوپ یک انجمن مخفی است که قاتلان گوناگونی را شامل می‌شود و زمانی سعی داشت تا مرد عنکبوتی را هم به خدمت خود درآورد. گرچه از اولین حضور فارینر در کمیک‌ها تا به امروز، نام اصلی او همچنان ناشناخته باقی مانده اما می‌دانیم او مدتی با سیلور سیبل ازدواج کرده بود و زمانی که می‌خواست پیتر را به عضویت باشگاه جنایتکارانه‌اش دربیاورد برای مدت کوتاهی با بلک کت یا همان گربه سیاه هم یک رابطه عاطفی برقرار کرد. در کمیک‌ها، او اخیرا یکی از مالکان اصلی یک کازینوی پرنده به نام کاتالیست (Catalyst) بود و گروه وایلد پک (Wild Pack) خودش را راه انداخت؛ گروه مزدوری که معمولا توسط سیلور سیبل رهبری می‌شد.

مرد شنی


وقایع و نکات جالب کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel's Spider-Man 2 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبر هستید - ویجیاتو

پیتر حین صحبت با مایلز در این کمیک، یکی از قدیمی‌ترین افراد شروری که در مقابل او ایستادگی کرده را به یاد می‌آورد: سندمن یا همان مرد شنی. گرچه جزئیات قابل توجهی از برخورد این دو در کمیک پیش‌درآمد بازی فاش نمی‌شود اما در خودِ بازی مارولز اسپایدرمن شاهد ۲ اشاره کوتاه به این ویلن قدیمی هستیم.

اولین بار جایی است که مایلز تصمیم می‌گیرد تا به صورت داوطلبانه در مرکز خیریه F.E.A.S.T به فعالیت مشغول شود. زمانی که مایلز و می با هم همراه می‌شوند، می زمانی را به‌خاطر می‌آورد که مرد شنی به این پناهگاه حمله کرده ولی پیتر او را متوقف کرده و به او گفته در اینجا چیزی وجود ندارد که ارزش دزدیدن داشته باشد.

همچنین در جای دیگری از بازی، پیتر یک کوله پشتی قدیمی حاوی یک کپسول پر از دانه‌های شنِ سندمن را پیدا می‌کند و به شوخی از این می‌گوید که آیا باز کردن آن (کپسول) باعث آزاد شدن مرد شنی می‌شود؟ جالب است بدانید مرد شنی که یکی از قدیمی‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی به شمار می‌رود همیشه فرد شروری نبوده است. او دوران قهرمانانه‌ای را با گروه وایلد پک به رهبری سیلور سیبل گذرانده و همین‌طور عضو آزمایشی اونجرز هم بوده است.

خبر خوب و هیجان‌انگیز برای طرفداران این شخصیت هم اینکه حال سندمن قرار است باری دیگر در بازی مارولز اسپایدرمن ۲ حضور داشته باشد. به تازگی لانچ تریلر بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد و از درگیری میان مردان عنکبوتی و مرد شنی پرده برداشت. شما در ادامه می‌توانید این تریلر را تماشا کنید:

دانشگاه امپایر استیت


وقایع و نکات جالب کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel's Spider-Man 2 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبر هستید - ویجیاتو

مایلز که حال سال آخر دبیرستان خود را در Brooklyn Visions Academy می‌گذراند، به آینده و تحصیلاتش در دانشگاه فکر می‌کند. او مشتاق است عشقش به موسیقی و همچنین دانش و علوم را با هم پیش ببرد و به همین خاطر فکر می‌کند دانشگاه امپایر استیت (Empire State University) مکان مناسبی برای دنبال کردن علایقش به‌طور همزمان محسوب می‌شود. ESU علاوه بر اینکه همان دانشگاهی است که پیتر هم در آن تحصیل کرده، نقش مهم و پررنگی را در بازی مارولز اسپایدرمن ایفا می‌کند.

در یکی از ماموریت‌های بازی پیتر وارد یک جشن هالووین می‌شود و سعی دارد از یک پروفسور در مقابل افراد مستر نگاتیو محافظت کند. پس از تکمیل این مرحله، ماموریت‌های دیگری به شما محول می‌شود تا به جست‌وجوی چند دانشجوی گمشده ESU بپردازید و آن‌هایی (دانشجویانی) که تحت تاثیر مستر نگاتیو قرار گرفته‌اند را آزاد کنید. اکنون در این کمیک، مایلز به دنبال آغاز فرایند درخواست دادن برای کالج، از پیتر می‌خواهد تا یک توصیه‌نامه برای او بنویسد.

شغل جدید جی. جونا جیمسون


کمیک پیش‌درآمد بازی Marvel's Spider-Man 2

جی. جونا جیمسون پس از سال‌ها فعالیت به عنوان ناشر روزنامه دیلی بیوگل (The Daily Bugle) حال برنامه پادکست خودش را راه انداخته که «فقط حقایق» (Just the Facts) نام دارد. البته که او پس از بیان انتقادات مکرر از مرد عنکبوتی و همچنین حمایت‌های گاه و بی‌گاهش از شهردار نورمن آزبورن در این پادکست، قرارداری را تنظیم می‌کند تا باری دیگر به کار در دیلی بیوگل مشغول شود.

در صفحات آغازین این کمیک، شاهد دعوت شدن مری جین به پادکست جیمسون هستیم؛ جایی که این دو بر سر رویکردهای بسیار متفاوتی که در روزنامه‌نگاری دارند، با یکدیگر بحث می‌کنند. با این وجود قبل از اتمام گفت‌وگو آن‌ها با یکدیگر، نبرد مردان عنکبوتی با تارانتولا یا همان رتیل به سمت استودیوی آن‌ها کشیده می‌شود و این مصاحبه نیمه‌تمام می‌ماند. در انتها هم می‌بینیم که جیمسون به صاحبان فعلی روزنامه دیلی بیوگل پیشنهاد بازخرید آن را ارائه می‌دهد و این‌چنین می‌خواهد تا باری دیگر با پا گذاشتن به این عرصه به خبرنگاران نسل جدید و مخصوصا مری جین رویکرد متعصبانه خودش را دیکته کند.

به احتمال زیاد در طول بازی Marvel’s Spider-Man 2 شاهد اشارات زیادی نسبت به وقایع این کمیک باشیم و شاید حتی برخی رویدادها به طور مستقیم در داستان بازی تاثیر بگذارند. فقط کافی‌ست تا کمی دیگر صبر کنیم.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲) برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط