پس از تاسیس برند گلکسی توسط جیلی در ابتدای سال جاری، دو محصول به اسامی L7 و L6 با پیشرانه هیبرید عرضه شد. حالا نوبت به سومین محصول گلکسی یعنی E8 رسیده که نخستین بار در ماه سپتامبر توسط MIIT معرفی شد.

طراحی جیلی گلکسی E8

این سدان برقی براساس کانسپت گلکسی لایت شکل گرفته، خودرویی که در نمایشگاه شانگهای 2023 رونمایی شد.

جیلی گلکسی E8

این خودروی فست­بک با چراغ‌های باریک و منحنی جلو، فرم‌های هندسی داخل سپر جلو، چراغ‌های خوشامدگویی جلوپنجره، چراغ یکپارچه عقب کانسپت گلکسی لایت را به یاد می­‌آورد هرچند برخی از ویژگی‌های آن را به همراه ندارد. این فرم خمیده با دستگیره­‌های مخفی‌شونده و درهای بدون قاب، طرحی قابل قبول و شبیه به اعضای سری یونی را پدید آورده است، که ضریب 0.199 درگ را به همراه دارد.

ابعاد بدنه جیلی گلکسی E8 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.01، 1.92، 1.465 و 2.925 متر اعلام شده، که از نظر ابعاد به آئودی A6 ، اکسید استرا ES و مرسدس بنز E کلاس نزدیک است.

کابین و امکانات جیلی گلکسی E8

برخلاف بدنه، طراحی فضای داخلی جیلی گلکسی E8 را می‌­توان پیشرو و جسورانه دانست. داشبورد خودرو به شکل یک سطح طراحی شده که علاوه بر خروجی نواری تهویه، یک نمایشگر سرتاسری با وضوح 8K را روی خود جای داده است. فرمان خودرو هم به صورت مستطیل طراحی شده، به نحوی که بخشی از غربیلک آن برای دید بهتر به صفحه نشان‌­دهنده حذف شده است.

جیلی گلکسی E8

مشخصات فنی جیلی گلکسی E8

برخلاف دو محصول دیگر سری گلکسی، E8 براساس پلتفرم SEA گروه جیلی شکل گرفته است. شرکت سازنده فعلا از اعلام مشخصات فنی گلکسی E8 خودداری نموده است، ولی براساس اسناد MIIT، این خودرو به یک موتور برقی با 272 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است، که روی محور عقب نصب می­‌شود. این پیشرانه توسط یکی از زیرمجموعه‌­های جیلی ساخته شده و در اسمارت هشتگ وان و محصولات زیکر شامل X , 001 و 009 هم نصب می‌­شود.

قیمت جیلی گلکسی E8

انتظار داریم که پس از رونمایی از جیلی گلکسی E8 تا قبل از پایان سال جاری، فروش این خودرو هم آغاز شود. جیلی فعلا در مورد احتمال صدور این محصول به سایر کشورها سکوت کرده است.

با توجه به ماهیت اقتصادی جیلی گلکسی E8، می‌­توان انتظار داشت که قیمت پایه آن در حدود 200 هزار یوان (27,600 دلار) تعیین شود، که تقریبا با خودرویی همچون بی وای دی هان EV برابری می­‌کند. از دیگر رقبای این خودرو می­‌توان به نتا S، گک آیون هایپر GT و لیپ موتور C01 اشاره کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari