سید مهدی هاشمی در سیرجان گفت: حد نگاری و صدور اسناد مالکیت کاداستری برای تمام پهنه‌های سرزمینی، دغدغه و مطالبه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است و با تحقق این امر، میزان ورودی پرونده به دستگاه قضایی قریب به ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

 او  با اشاره به تحقق ۹۹/۴ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی ملی شهرستان سیرجان، افزود: با توجه به اتمام حدنگاری اراضی ملی، کار ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک طی امسال، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است که پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان کرد: رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات، پیش‌زمینه صدور اسناد حدنگار کشاورزی محسوب می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی در کمیسیون رفع تداخلات صورت گرفته است که باید با هم‌افزایی کلیه دستگاه‌ها و اقدام جهادی این روند سرعت گیرد.

او صدور اسناد مالکیت برای باغ‌ها و اراضی کشاورزی را موجب رونق تولید و ارتقای امنیت غذایی دانست و تصریح کرد: تشکیل پرونده و نقشه‌برداری این اراضی به همت شرکت‌های طرف قرارداد این اداره کل، به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن اشاره به وجود ۲۵۲ هزار فقره سند دفترچه‌ای در استان کرمان، بیان کرد: به موجب تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار، ارائه هر گونه خدمات به اسناد دفترچه‌ای ممنوع است و مالکین این اسناد باید در اولین فرصت، نسبت به تبدیل این نوع اسناد به تک‌برگ اقدام کنند.

او افزود: صدور اسناد مالکیت تک‌برگ (حدنگار) بستر ارائه خدمات الکترونیک را فراهم می‌آورد و هم اکنون استعلامات مربوط به این نوع اسناد به صورت آنی و از سوی هوش مصنوعی پاسخ داده می‌شود.

یعقوبی‌پور، فرماندار سیرجان هم با قدردانی از فعالیت‌های اداره ثبت اسناد بر ضرورت تشکیل جلسه مشترک اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان با بخشداران و دهیاران، به منظور تبیین ظرفیت ایجاد شده برای صدور اسناد اراضی کشاورزی تاکید کرد.

source

توسط