27 مهر 1402 ساعت 07:45

سیتروئن C3 جدید در قالب یک هاچ بک برقی ارزان قیمت اروپایی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Citroen e-C3 2024 آشنا خواهیم شد.

سیتروئن از نسل جدید هاچ بک C3 پرده برداشت. این هاچ بک جمع‌وجور فرانسوی اکنون در نسخه تمام برقی e-C3 معرفی شده و عرضه نسخه بنزینی آن نیز در دستور کار این خودروساز قرار دارد. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با جزئیات طراحی و مشخصات فنی نسخه برقی سیتروئن C3 جدید آشنا می‌شویم.

بخش طراحی سیتروئن C3 جدید

سیتروئن C3 جدید

سیتروئن C3 جدید از لحاظ طراحی به ویژه در نمای کناری و فرم اتاق به نسخه‌ای از این خودرو که در سال 2021 برای بازار آمریکای جنوبی و هند طراحی شده بود، شباهت دارد. البته طراحان، نمای جلویی و نمای عقب سیتروئن e-C3 را با الهام گرفتن از خودرو مفهومی Oli تغییر دادند.

سیتروئن C3 جدید

چراغ‌های جلوی سیتروئن C3 جدید که طبق زبان طراحی جدید سیتروئن توسعه پیدا کرده به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته طراحی این خودرو محسوب می‌شود. در وسط جلوپنجره شاهد لوگوی بیضی‌شکل جدید این خودروساز فرانسوی هستیم. سیتروئن e-C3 اکنون نسبت به نسل قبل از لحاظ طراحی خشن‌تر و جعبه‌ای‌شکل‌تر شده است.

سیتروئن C3 جدید

این خودرو اکنون 163 میلی‌متر از زمین فاصله دارد که همین موضوع به‌همراه ریل‌های روی سقف خودرو و روکش‌های پلاستیکی باعث شده تا به‌شکل یک شاسی بلند کوچک به‌نظر برسد. ضمن این‌که طول این خودرو حدود 19 میلی‌متر، عرض آن حدود 6 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز حدود 80 میلی‌متر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

سیتروئن C3 جدید

سیتروئن C3 به‌عنوان یکی از راحت‌ترین خودروها در کلاس خودروهای ساب‌کامپکت بازار شناخته می‌شود و این ویژگی در نسل جدید نیز وجود خواهد داشت. در همین راستا سیتروئن برای نخستین بار در کلاس خودروهای شهری برای تمام تیپ‌های این خودرو به‌شکل استاندارد از سیستم تعلیق راحت پیشرفته استفاده کرده است. از این رو این خودرو می‌تواند حداکثر راحتی را برای سرنشینان به‌همراه داشته باشد.

سیتروئن C3 جدید

علاوه بر این‌که سیستم تعلیق راحت پیشرفته باعث راحتی بیشتر سرنشینان سیتروئن C3 می‌شود، طراحان برای این خودرو یک ویژگی مهم دیگر یعنی صندلی‌های جدید راحت پیشرفته به‌همراه فوم اضافی را نیز در نظر گرفتند تا بتواند حداکثر راحتی را برای سرنشینان در سفرهای طولانی به همراه داشته باشد.

سیتروئن C3 جدید

طراحان داشبورد سیتروئن را نیز بازطراحی کردند که نبود صفحه‌آمپر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود. در واقع اکنون یک هدآپ دیسپلی جدید وظیفه نمایش اطلاعات مهم خودرو را بر عهده دارد. کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه، غریبلک فرمان دو پره با دکمه‌های یکپارچه به‌همراه نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی به‌عنوان سایر ویژگی‌های داخلی این خودرو به‌شمار می‌روند.

سیتروئن C3 جدید

ضمن این‌که تغییرات ابعاد این خودرو باعث شده تا کابین این خودرو نسبت به قبل فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم کند. همچنین ظرفیت بار صندوق نیز اکنون حدود 310 لیتر اعلام شده که از افزایش 10 لیتری نسبت به نسل قبل حکایت دارد.

مشخصات فنی

Citroen new

سیتروئن C3 جدید روی پلتفرم هوشمند ویژه خودروهای برقی این خودروساز بنا شده است. در همین راستا نسخه e-C3 این خودرو از یک پیشرانه برقی در جلو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار را تولید کند. این خودرو ظرف مدت 11 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن نیز 135 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

Citroen new

یک پکیج باتری لیتیوم آهن فسفات 44 کیلووات ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی پیشرانه این خودرو را بر عهده دارد. سیتروئن e-C3 با یک‌بار شارژ باتری‌های خود می‌تواند مسافتی برابر با 320 کیلومتر را بپیماید. همچنین با شارژ سریع تا 100 کیلوواتی این خودرو نیز می‌توان باتری‌های آن را ظرف مدت 26 دقیقه از 20 تا 80 درصد شارژ کرد. البته شارژ 20 تا 80 درصد باتری‌های این خودرو در حالت معمولی حدود 4 ساعت و 10 دقیقه طول خواهد کشد.

Citroen new

سیتروئن C3 جدید قرار است در یک نسخه برقی قدرتمندتر و یک نسخه بنزینی نیز روانه بازار شود که نسخه بنزینی آن به احتمال زیاد از موتور 1.2 لیتری سود خواهد برد. کارخانه استلانتیس در اسلواکی وظیفه تولید این خودرو را بر عهده خواهد داشت. سیتروئن قصد دارد از سه ماهه دوم سال 2024 نسل جدید این ساب کامپکت خود را با قیمت 23 هزار و 300 یورو (24 هزار و 643 دلار) در اروپا به فروش برساند.

همچنین سیتروئن عرضه نسخه ارزان‌تر این خودرو را نیز تا سال 2025 در دستور کار خود قرار داده است که حدود 19 هزار و 990 یورو (21 هزار و 133 دلار) قیمت خواهد داشت و می‌تواند با یک بار شارژ مسافت حدود 200 کیلومتر را بپیماید.

source

توسط